مسئول واحد حقوقی و املاک اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: کاروانسرای شاه عباسی ایوانکی و آب انبار متصل به آن به تملک اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان درآمد.
کد خبر: ۸۷۲۲۵۳۲
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، يدالله يحيي‌پور در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: با پیگیری‌های مستمر اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گرمسار و واحد حقوقي اداره كل، اين دو اثر تاريخي تحت تملک سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور قرار گرفت.

وي گفت: در نظر است در آینده نزدیک با همکاری صندوق احیاء و بهره برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی، نسبت به واگذاری اين كاروانسرا از طريق مزايده به اشخاص حقيقي يا حقوقي و بهره برداري از آن به عنوان مركز اقامتی و پذیرائی اقدام شود.

مسئول واحد حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: کاروانسرای شاه عباسی ایوانکی و آب انبار متصل به آن، دو اثر تاریخی و فرهنگی ارزشمند شهر ایوانکی هستند که با شماره 1763 در تاريخ 16/8/1375 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اند.

وي افزود:کاروانسرای شاه عباسی ایوانکی و آب انبار متصل به آن دارای شش هزار و  79 مترمربع مساحت است و در دوره صفویه ساخته شده است.

کاروانسراي ايوانكي در 33 کیلومتری شهر گرمسار و در یک کیلومتری بخش ایوانکی واقع شده است. این کاروانسرا چهار ایوانی و  دارای سردر بسیار زیبایی است.

 مصالح به کار رفته در بنا خشت و گل، آجر و سنگ است، این کاروانسرا دارای 24 حجره است و در مقابل آن یک آب انبار براي استفاده مسافران ساخته شده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها