مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: در چهار ماهه نخست امسال تامین مالی ۴۶۶ واحد صنعتی کشور از سوی این بانک به میزان پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال انجام شد و تسهیلات آن اعطا شد.
کد خبر: ۸۷۲۲۴۳۲
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن علی اشرف افخمی در نشست سرپرستان استانی شعبه‌های بانک صنعت و معدن در تهران افزود: فعالیت در زمینه تحقق طرح رونق تولید در قالب یک کار گروهی امکانپذیر است و با وجود همه چالش ها، باید واقع بینانه به آن نگریست و برای دستیابی به اهداف به تلاش نیاز است.

وی اضافه کرد: این بانک به واحدهایی تسهیلات می دهد که بازار داشته باشند، شغل ایجاد کنند، صادرات محور باشند و منابع مالی را در زمینه مورد قرارداد مصرف کنند.
به گفته افخمی، در سال ۱۳۸۶ بانک صنعت و معدن ۲۱ هزار میلیارد ریال سرمایه داشت که در آن زمان با دو میلیارد دلار برابر بود. میزان ریالی این سرمایه تاکنون ثابت مانده، با این تفاوت که با افزایش بهای دلار ارزش سرمایه بانک به ۷۰۰ میلیون دلار کاهش یافته است.
وی اعلام کرد: این بانک ۲٫۱ درصد سپرده نزد همه بانک های کشور را در اختیار دارد و توانسته است ۱۱ درصد از تسهیلات اعطایی به صنایع را به خود اختصاص دهد.
وی سهم بانک صنعت و معدن از سپردهای بانک های توسعه ای و میزان تسهیلات دهی میان این بانک ها را به ترتیب ۵٫۳ درصد و ۱۷ درصد بیان کرد.
وی افزود: بانک صنعت و معدن در سال های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ طرح های بزرگ مانند نیروگاه ها، طرح های فولادی، داروسازی، کاشی سازی، خطوط زیرساخت راه آهن و… را بیش از ۱۰ میلیارد دلار تامین کرده است.
افخمی گفت: سه ماهه نخست امسال ۲۴ طرح کوچک و متوسط با استفاده از تسهیلات بانک صنعت و معدن به بهره برداری رسیده و برای کشور شغل ایجاد کرده است.
وی تاکید کرد: بانک صنعت و معدن با بیش از ۱۰ هزار واحد تولیدی همکاری دارد و با واحدهایی که فعالیت های بانکی خود را از طریق این بانک انجام دهند، همکاری می کند.
افخمی منابع نامتوازن و ثبات میزان سرمایه، استمهال بدهی ها و لزوم تسریع بازپرداخت منابع تامین شده از صندوق توسعه ملی را در مقایسه با مدت دار بودن بازپرداخت بدهی شرکت های صنعتی، از مشکلات این بانک توصیف کرد.
به گزارش ایرنا، پیش از این اعلام شد بانک صنعت و معدن در دو سال گذشته در زمینه صنایع مبنایی بیش از ۱۰ میلیارد دلار گشایش اعتبار داشته و بیش از ۲۰۰طرح صنعتی را از طریق صندوق توسعه ملی و خط اعتباری چین تامین مالی کرده است.
پارسال ۱۲۰ طرح صنعتی کوچک و متوسط و بزرگ با تامین مالی این بانک به بهره برداری رسید.

ارسال نظرات