خبرهای داغ:
با حضور مسئول قرارگاه امر به معروف سپاه استان برگزار شد

تبیین شیوه های امر به معروف لسانی در پایگاه کوثر پردیسان قم

جلسه توجیهی تبیین شیوه های امر به معروف و نهی از منکر لسانی با حضور مسئول قرارگاه امر به معروف سپاه استان و به همت پایگاه کوثر حوزه حضرت نرجس(س) برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۲۲۲۴۴
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱

تبیین شیوه های امر به معروف لسانی در پایگاه کوثر پردیسان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، در جلسه توجیهی تبیین شیوه های امر به معروف و نهی از منکر لسانی پایگاه کوثر، ابتدا امیرحسین مرادی فرمانده ناحیه امام حسن مجتبی(ع) طی سخنانی تذکر لسانی را از توصیه های اکید رهبری و جزو وظایف ذاتی بسجیان دانست و گفت: چقدر خوبست که افراد نخبه را شناسایی و در مسجد توسط هیئت امنا مورد تشویق قرار دهیم تا بدینوسیله علاوه برشکوفایی استعدادها، افراد به سمت مسجد گرایش پیدا کنند.

وی شناسایی ساکنان مجتمع ها و تشکیل کلاسهای قرآنی و احکام را جزء مصادیق امربه معروف دانست و ادامه داد: از دیگر وظایف بسیج این است که عاملین به منکر و ریشه های آنرا شناسایی نموده و به مراتب بالا گزارش دهند تا از شیوع فساد و جرم در جامعه جلوگیری شود.

دانا مسئول قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر سپاه علی بن ابی طالب(ع) نیز در این جلسه ابراز کرد: مساجد باید کانون موعظه و اخلاق باشند و دلهای آماده نوجوانان و جوانان را مشتاق سازد.

وی بااشاره به اینکه بسیج از سالهای اول انقلاب شروع به امر به معروف و نهی از منکر کرده است، یادآور شد: اولین آمر به معروف و ناهی از منکر خود خداوند است؛ اکثر شهدای ما از امام حسین(ع) و قبل آن پیامبران اولوالعزم به خاطر امر به معروف ونهی از منکربه شهادت رسیدند، همچنین شهدای انقلاب اسلامی ایران هم شهدای امر به معروف ونهی ازمنکرند.

وی همچنین افزود: لذا سازمان بسیج با تغییر نگرش هایی که انجام داد به این نتیجه رسید که با تشکیل پایگاه ها و تمهید دستورالعمل در سال 1393 تبدیل به قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر شود.

حجت الاسلام اعتمادی مدیر قرارگاه اصناف استان قم نیز در مورد شیوه لسانی امر به معروف و نهی از منکر و روش های 7 گانه آن شامل آشکار یا پنهان، مستقیم و غیر مستقیم، استدلال یا احساس، فردی یا دسته جمعی، ایجابی یا سلبی، مردمی یا حاکمی و لسانی، توضیحات لازم را ارائه داد.

وی سپس ابراز داشت: مراحل امر به معروف و نهی از منکر به دو دسته قلبی و لسانی تقسیم میشود که در مرحله قلبی از طریق فکر افراد وارد عمل میشویم و در مرحله لسانی به شیوه زبانی عمل میکنیم که گاهی اوقات تکرار در امر به معروف واجب است، اما باید به همه جوانب توجه شود به طوری که آبروی فرد، حفظ و در امور شخصی افراد تجسس نشود.


ارسال نظرات
آخرین اخبار