یکی از بهیاران در کاروان راهیان نور غرب کشور گفت: زنان کشورمان دوشادوش مردان نقشِ سازنده و بی‌بدیلی را در دوران دفاع مقدس ایفا کردند.
کد خبر: ۸۷۲۲۲۰۶
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲

رقیه دهقان از بهیاران همراه با کاروان راهیان نور غرب کشور در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، با اشاره به اولین حضور خود در مناطق عملیاتی غرب کشور گفت: برای نخستین بار است که در اردوی راهیان نور غرب حضور پیدا کرده و توفیق خدمت به زائران شهدا را پیدا کرده‌ام ولی چهار مرتبه توفیق خدمت به زائرین راهیان نور جنوب را داشته‌ام.

وی افزود: با حضور در این مناطق به خوبی می‌توان شرایط دشواری را که رزمندگان در مقابله با دشمنان تحمل می‌کردند تا از ارزش‌ها و خاکمان دفاع کنند را می‌توان درک کرد.

این بهیار اعزامی به مناطق عملیاتی غرب کشور تصریح کرد: شاید زمانی که از مناطق عملیاتی سخن می‌گوئیم بسیاری بگویند شهدا چرا رفتند؟ اما باید بدانند اگر در دوران دفاع مقدس جوانان انقلابی وارد کارزار و میدان مبارزه با دشمن نمی‌شدند امروز چنین اقتداری را شاهد نبودیم.

دهقان با اشاره به لزوم حضور جوانان در مناطق عملیاتی گفت: تصور می‌کم اگر نوجوانان و جوانان دانشجو و مقطع دبیرستان در این اردوها و سفرهای معنوی حضور پیدا کنند بیشتر می‌توانند از این سفرها برداشت معنوی داشته باشند وگرنه سنین پائین به دلیل شیطنتی که دارند نمی‌توانند آنگونه که بایسته و شایسته است از این سفر معنوی بهره‌مند شوند.

وی افزود: اگر جوانان و نوجوانان در این سفرها حضور پیدا کنند بدون شک با بهره‌گیری از این سفر در مسیر صحیح هدایت شده و هرگز از مسیر خارج نخواهند شد، در این سفرهای معنوی دیدم جوانی را که با حضور در مناطق و درک روایتگری از وقایع دوران دفاع مقدس در مناطق عملیاتی به شدت دگرگون شده بود و از نظر روحی تحت تاثیر عمیق قرار گرفت.

این بهیار اعزامی به مناطق عملیاتی غرب کشور تصریح کرد: باتوجه به اینکه خود بهیار هستم شاید انجام وظیفه در این اردوها باعث شد که بیشتر شرایطی را که رزمندگان در دوران دفاع داشتند لمس کنم و دریابم که انان چه شرایط دشواری را متحمل شدند.

دهقان در پایان خاطرنشان کرد: زنان در دوران دفاع مقدس نیز نقش بسزایی را هم پای مردان این مرز و بوم ایفا کردند، شرایط حاکم آن روزها طوری نبود که زنان نیز بخواهند خود را کنار بکشند از این رو با وجود ویژگی‌های جسمی و روحی که داشتند ولی به خوبی در مقابله با دشمن نقش ایفا کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات