مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان گفت: لغو پیمان پولی دوجانبه سنخیتی با اقتصاد مقاومتی ندارد و جلوی مقاوم‌کردن اقتصاد نسبت به تحریم‌های دشمن را می‌گیرد.
کد خبر: ۸۷۲۲۱۷۶
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲

نبی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو با اشاره به لغو قانون قرارداد پولی در مجلس شورای اسلامی گفت: حذف ماده مربوط به انعقاد پیمان های پولی دو و یا چندجانبه از برنامه ششم توسط مجلس واقعاً تاسف آور است؛ متاسفانه این کار خلاف تدبیر بوده و به ضرر اقتصاد ایران در بلند مدت می باشد و با شعارهای نمایندگان و دولت متناقض است.

وی افزود: پیمان پولی دو یا چندجانبه باعث می شود تحریم چرخه دلار که توسط آمریکا بر اقتصاد ایران تحمیل شد؛ بی اثر شود و اقتصاد ایران را از بحرانی به نام انجام مبادلات خارجی با دلار نجات می داد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان تصریح کرد: این روندی که بعد از برجام دوباره آغاز شد؛ ارتجاع به دوران وابستگی می باشد و ادامه دادن این کار یعنی مبادله با دلار، ضمن اینکه سنخیتی با اقتصاد مقاومتی ندارد و جلوی مقاوم کردن اقتصاد نسبت به تکانه ها و تحریم های دشمن را می گیرد.

نبی زاده ادامه داد: چون کل دنیا به دلیل مشکلات و بحران های ناشی از استفاده از دلار در حال حرکت به سمت انعقاد پیمان های پولی چند جانبه هستند، در بلند مدت شاهد کاهش ارزش دلار خواهیم بود.

وی گفت: با توجه به اینکه ۸۰ درصد مبادلات خارجی ما با ۱۶ کشور می باشد، می توان با در نظر گرفتن یک برنامه معقول با ایجاد پیمان های پولی چندجانبه که راهکاری نوین در اقتصاد جهان می باشد، طی چند سال از سیطره دلار بر اقتصاد ایران و بحران ها و تحریم های ناشی از آن کاست.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان خاطرنشان کرد: نکته جالب اینجاست که این اقدام نمایندگان مجلس دقیقاً برخلاف سیاست های کلی ابلاغی برنامه ششم توسعه توسط رهبر انقلاب می باشد که یکی از بندهای آن انعقاد پیمان پولی دو یا چندجانبه با کشورهای طرف تجارت بود.

ارسال نظرات