رییس اتحادیه گوشت گوسفندی :

واردات گاو و گوسفند از کشورهای آسیانه میانه/ دلیل گرانی گوشت

ملکی گفت: ظرف هفته‌های گذشته هر هفته شاهد افزایش قیمت ۵۰۰ تومانی بر روی قیمت گوشت قرمز بوده‌ایم. به مسئولین بابت عید قربان و کمبود دام هشدار داده‌ایم
کد خبر: ۸۷۲۲۱۴۲
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج،علیرضا ملکی، رییس اتحادیه گوشت گوسفندی از افزایش قیمت ظرف روزهای گذشته خبر داد و گفت: در سه هفته گذشته هر هفته شاهد افزایش 500 تومانی بر روی قیمت گوشت گوسفندی بوده‌ایم که چنان چه وضعیت به همین منوال ادامه داشته باشد امکان افزایش مجدد آن وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر دام کاهش یافته است و عرضه کم است، از طرفی نیز دام‌های تولید داخل به صورت قاچاق به کشورهای همسایه فرستاده می‌شود لذا امیدواریم که هر چه زودتر جلوی خروج دام‌ها گرفته شود تا این افزایش قیمت نیز کنترل شود.

ملکی تصریح کرد: یکی از موضوعات دیگری که بر روی قیمت گوشت قرمز تأثیر گذاشته است گرانی مرغ است، مردم هنگامی که می بینند گوشت مرغ افزایش یافته بیشتر طالب خرید گوشت قرمز می‌شوند و به این ترتیب در چنین شرایطی که گوشت دام کمتر شده است این افزایش تقاضا موجب افزایش قیمت نیز خواهد شد.

وی در رابطه با بحث واردات دام اظهار داشت: واردات نیز از سوی کشورهای آسیای میانه صورت گرفته است، اما باز هم تا حدی کمبود داریم، از طرفی با نزدیک شدن به ایام عید قربان به مسئولین اطلاع رسانی کرده ایم که نیازمان به دام بیشتر است و بهتر است که بررسی کنند و جلوی خروج دام‌های تولید داخل گرفته شود تا تنشی در بازار ایجاد نشود.

ارسال نظرات