فرزند یکی از شهدای فاجعه منا در گفت و گو با «بسیج»:

سکوت محض ظریف/«هیچ» پیگیری و شکایتی از عربستان صورت نگرفته است

محمد قاسمی گفت: تمام هم و غم دولت ما در حال حاضر برجام است که طبق فرموده رهبر معظم انقلاب نیز هیچ چیزی از برجام عاید کشور نشده است.
کد خبر: ۸۷۲۲۱۱۹
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱
محمد قاسمی شورابی فرزند یکی از شهدای حادثه منا در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص نامه 120 خانواده فاجعه منا به وزیر امورخارجه اظهار داشت: یکی از مطالبات ما در این نامه تشکیل کمیته حقیقت یابی است که مقام معظم رهبری دستور تشکیل آن را داده بودند، که هنوز پاسخی در این رابطه و چرایی این حادثه‎ به خانواده‎ها ارایه نشده است.

قاسمی با بیان اینکه گله مندی خانواده‎ها از ظریف، نوع برخورد او با دولت عربستان است ادامه داد: از نظر قانونی نیز هیچ گونه پیگیری و شکایتی از عربستان از طرف آقای وزیر صورت نگرفته و همه سوالات را با فرافکنی جواب داده است.

وی اظهار داشت: قبل از تحویل پیکر شهدای منا به خانواده‎ها، سازمان حج و زیارت به خانواده‎ها اعلام کرد یک وکالت نامه‎ای را به سرکنسول ایران در دولت عربستان دهند تا پیگیر کار خانواده‎ها باشد و از دولت عربستان شکایت کند، تمام هم و غم سازمان حج و زیارت نیز گرفتن این وکالت نامه‎ها بوده که از تعداد زیادی از خانواده‎ها گرفته شد اما کاری برای آنها انجام نشد و برخی دیگر از خانواده‎ها نیز به خاطر اینکه در این وکالت نامه قید شده  شخصی که وکالت نامه را می‎گیرد براساس مصلحت نظام و دولت حق صلح دارد، آن را امضا نکردند.

فرزند یکی از شهدای حادثه منا با ذکر اینکه امام خامنه ای، ظریف را با توجه به اینکه از نظر بین المللی و حقوقی باید پیگیر این قضیه باشد، به عنوان متصدی و مسئول در این موضوع معرفی کردند گفت: چشم امید خانواده‎ها نیز به آقای ظریف بود، اما هیچ گونه حرکت یا پیگیری حقوقی صورت نگرفت و حتی مطلبی نیز در این خصوص رسانه‎ای نشده که خیال خانواده‎ها جمع شود تا بگوییم حداقل کاری در حال رخ دادن است!

قاسمی با بیان اینکه تمام هم و غم دولت ما در حال حاضر برجام است که طبق فرموده رهبر معظم انقلاب نیز هیچ چیزی از برجام عاید کشور نشده خاطر نشان کرد: از دولت و وزیر امور خارجه انتظار داریم پیگیر چرایی و علت وقوع این فاجعه از عربستان و مقصران این فاجعه شود و منتظر جواب آقای ظریف هستیم که در حال حاضر سکوت محض است.

وی در خاتمه با تاکید بر اینکه شکایت از عربستان مستقیما زیرنظر وزیر امور خارجه است عنوان کرد: آقای ظریف باید توسط وکیل حقوقی به دیوان لاهه شکایت کند و عربستان را تحت فشار قرار دهد و در این شکایت نیز دولت عربستان باید زیر سوال رود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار