مسئول سازندگی سازمان بسیج دانشجویی در نشست خبری:

دانشجویان جهادگر از جان و مال خود برای برگزاری اردوهای جهادی هزینه می کنند/ دولت فعلی کمترین همکاری را با ما داشته است/برخی استانداران اجازه حضور جهادگران را در استان ندادند

مسئول سازندگی سازمان بسیج دانشجویی گفت: اردوهای جهادی مرزها را در نوردیده و دانشگاه های برخی از کشورها خواستار اجرای این اردوها می باشند.
کد خبر: ۸۷۲۲۰۶۸
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴

به گزارش سرویس بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج؛صادق مفرد مسئول سازندگی و گروه‌های جهادی سازمان بسیج دانشجویی در نشست خبری «اردوهای جهادی سازمان بسیج دانشجویی» که صبح امروز برگزار شد، گفت: برای تابستان امسال 1284 گروه جهادی، دانشجویی به همراه 43 هزار دانشجو به مناطق محروم اعزام خواهند شد که این آمار نسبت به سال گذشته 15 درصد رشد داشته است.

 
وی افزود: در اعزام گروه‌های جهادی سال گذشته 30 درصد خانم و مابقی از آقایان بودند که امسال 43 درصد خانم و مابقی از آقایان هستند که این نشان می‌دهد حضور خواهران در اردوها چشمگیرتر شده است.
 
وی ادامه داد: برخی دانشگاه‌های اصلی حضور اساتید را در اردوهای دانشجویی دارند و استادها در مناطق محروم حاضر می‌شوند تا بتوانند با بازدید مشکلات و معضلات این مناطق برای حل آنها راهکار پیدا کنند.
 
مسئول سازندگی سازمان بسیج دانشجویی تصریح کرد: ما در بازدیدهایی که از اردوهای جهادی داشتیم متوجه شدیم خدمات پژوهشی و تخصصی این حوزه‌ها رشد بسیاری داشته است. اکنون حضور دانشجویان در اردوهای جهادی بسیار جدی است و این اردوها شبیه‌ترین فضا را به فضای دوران دفاع مقدس دارند.
 
مفرد تأکید کرد: مدت اردوهای جهادی برای دانشجویان 10 روز است و اینکه یک دانشجو 10 روز از وقت خود را برای رفع مشکلات مناطق محروم قرار می‌دهد کار ارزشمندی است.
 
وی گفت: نهایت پشتیبانی ما از گروه‌های جهادی 30 درصد هزینه این اردوها است و مابقی هزینه را خود دانشجویان به سختی جذب و به درستی هزینه می‌کنند.
 
مسئول سازندگی سازمان بسیج دانشجویی اظهار داشت: ما حتی در اردوهای جهادی عزیزانی را هم از دست داده‌ایم. در سال‌های گذشته دو نفر از دانشجویان ما که یکی از آنها دانشجوی برتر دکترای ریاضی بود جان خود را در سفر به مناطق محروم از دست داد.
 
مفرد در ادامه به الگو شدن اردوهای جهادی در منطقه اشاره کرد و افزود: امروز فرهنگ اردوهای جهادی به کشورهای دیگر نیز صادر شده است. کشورهای دیگر می‌گویند این اردوها مدل خوبی برای توسعه مناطق محروم است و استقبال خوبی نیز از آن دارند.
 
وی تأکید کرد: خیلی از دانشجویانی که امروز از کشورهای دیگر در ایران در حال تحصیل هستند از این اردوها استقبال می‌کنند. آنها می‌خواهند این اردوها را آموزش ببینند و در کشور خودشان آن را پیاده کنند. در این راستا ما حتی برای دانشجویان اهل تسنن نیز کارگاه‌های آموزشی برگزار کردیم.
  مفرد   در نشست خبری اردوهای جهادی بسیج دانشجویی افزود: دانشگاه هایی از کشور عراق، لبنان و افغانستان خواستار اجرای اردوهای جهادی در کشورهای خود هستند تا از ظرفیت مردم برای توسعه کشور استفاده کنند.
وی ادامه داد: برخی دانشجویان این دانشگاه ها در ایران تحصیل می کنند و از این رو اردوهای جهادی الگویی پذیرفته شده است که این دانشجویان می توانند این الگو را در کشور خود ارائه دهند.

مفرد همچنین گفت: دانشجویان خارجی با استقبال از این اردوها دوره هایی را می گذرانند تا بتوانند این اردوها را در کشور خود پیاده کنند.

مسئول سازندگی سازمان بسیج دانشجویی ادامه داد: ما قرار نیست با حضور در روستاها و مناطق محروم زندگی آنها را به زندگی شهری تبدیل کنیم. دانشجویان جهادی به دنبال احیای هویت روستایی هستند. ما به دنبال این هستیم که مدل شهری از طریق اردوهای جهادی وارد روستاها نشود و روستاییان روی پای خودشان بایستند.
 
مفرد در ادامه با اشاره به نقش موثر دانشجویان در رابطه با اقتصاد مقاومتی گفت:‌ دانشجویان می‌توانند در رابطه با اقتصاد مقاومتی طرح‌های خود را ارائه کنند و ما از این طرح‌ها در قالب اردوهای جهادی استقبال خواهیم کرد.
 
وی افزود: امروز بحث معیشت مردم به ویژه محرومین و مستضعفین و حاشیه‌نشینی بسیار مهم است و مقام معظم رهبری نیز بارها در این رابطه و رفع این مشکل تأ‌کید کردند. با روحیه جهادی می‌توان در این راستا گام‌های بلند برداشت و ما تلاش می‌کنیم بتوانیم برای رفع این مشکل کمک کنیم.
 
مسئول سازندگی سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به وجود معضلات اجتماعی در جامعه تصریح کرد: ما اگر می‌خواهیم به انقلاب کمک کنیم باید به این مسائل بپردازیم و گروه‌های جهادی در این عرصه حضور جدی خواهند داشت.
 
وی تاکید کرد: در ایام نوروز گروه‌های جهادی دانشجویان در 28 استان اردوی جهادی برگزار کردند که نزدیک به 11 هزار و 500 نفر از دانشجویان در این اردوها حاضر شدند. این اردوها از 20 اسفند آغاز و تا 20 فروردین ادامه داشت.
 
مسئول سازندگی سازمان بسیج دانشجویی کشور  پیرامون برگزاری اردوی جهادی دانشجویان بسیجی دانشگاه‌‌های تهران نیز گفت: بسیج دانشجویی 11 دانشگاه تهران در نوروز سال 95 در اردوهای جهادی حضور پیدا کردند.
 
وی اضافه کرد: امسال 600 دانشجوی بسیجی تهرانی در 7 استان د‌ر عرصه‌های مختلف عمرانی، سازندگی، فرهنگی، پزشکی، دامپزشکی و برخی گروه‌ها در کارهای اشتغال سازی در قالب اردوهای جهادی حضور داشتند.
 
صادق مفرد  گفت: خوزستان، خراسان رضوی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کرمان، سیستان و بلوچستان و استان البرز از جمله استان‌هایی بودند که دانشجویان تهرانی در ایام نوروز با برگزاری اردوهای جهادی به خدمت رسانی مشغول بودند.
 
وی با در اشاره به کمک های مسئولین به برگزاری این اردوها گفت: در سالهای برگزاری اردوهای جهادی برخی دولت ها همکاری بیشتر و برخی کمتری را با جهادگران داشته اند که دولت فعالی را می توان از دولت های شمرد که کمترین همکاری را با ما داشته است.

وی خاطر نشان ساخت: در برخی استانها مسئولین استان بدون اینکه از آنها درخواست کمکی شده باشد صرفا با مشاهده نامه درخواست حضور جهادگران در استان خود با این قضیه مخالفت کرده و اعلام کردند احتیاجی به حضور شما در استان نیست.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات