هدایت تحصیلی دانش‌آموزان بر اساس اولویت‌های مختلف و رغبت خود دانش‌آموزان انجام خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۲۲۰۴۴
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: ساختار آموزشی کشور در سال‌های اخیر شاهد تغییرات بوده است.

محمود شهبازی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته پایه ششم و نهم استقرار یافته است، افزود: استقرار پایه‌های جدید به نحو مطلوب در سیستم آموزشی اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری هدایت تحصیلی از دوره دوم به دوره اول متوسطه انتقال یافته است.

شهبازی با اشاره به در نظر گرفتن 6 عامل برای انتخاب رشته تحصیلی دانش‌آموزان اضافه کرد: 35 درصد امتیاز هدایت تحصیلی دانش‌آموزان مربوط به عملکرد آنان در مدارس است.

وی با اشاره به پنج عامل دیگر اضافه کرد: نظر دبیران، اولیا، خود دانش‌آموز و نظر مشاور دیگر آیتم‌های انتخاب رشته برای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: 30 درصد هدایت تحصیلی دانش‌آموزان براساس آزمون مشاوره است.

شهبازی با اشاره به اینکه در آزمون مشاوره‌ای استعدادها و رغبت دانش‌آموزان ارزیابی می‌شود، ادامه داد: این آزمون در طول سال تحصیلی انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: هدایت تحصیلی دانش‌آموزان بر اساس اولویت‌های مختلف و رغبت خود دانش‌آموزان انجام خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه به وجود جاذبه‌های کاذب حاکم در جامعه و حضور دانش‌آموزان در رشته‌های تجربی افزود: در هدایت تحصیلی جدید، برای دانش‌آموزان 12 رشته آموزشی به ترتیب اولویت انتخاب شده است.

وی با اشاره به هدایت تحصیلی نادرست دانش‌آموزان در دهه 70 عنوان کرد: امروز جامعه به دلیل این اشتباه در هدایت تحصیلی با حجم قابله توجهی از بیکاران مواجهه است که مربوط به اتخاذ سیاست‌های انتخاب رشته نادرست است.

ارسال نظرات