آیت الله حسینی مازندرانی گفت: به قدری حضرت مقام و جایگاه داشتند که در زیارت نامه حضرت معصومه(س) می فرماید ای کسی که در جنت ما را شفاعت می کنی شأن و مقامی بلند برای شما متصور است.
کد خبر: ۸۷۲۲۰۲۱
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱

آیت الله سید رضا حسینی مازندرانی، پژوهشگر، استاد درس خارج، موسس و مسئول مسجد و حوزه علمیه شهرری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، با اشاره به ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) گفت: حضرت معصومه(س)قبل از اینکه به دنیا بیایند حضرت امام صادق(ع) فرمودند برای خدا حرمی در مکه و برای پیامبر(ص) حرمی در شهر مدینه و برای ما اهل بیت(ع) حرمی در قم است که دختری از ما در آنجا مدفون می شود.

وی افزود: به قدری حضرت مقام و جایگاه داشتند که در زیارت نامه حضرت معصومه(س) می فرماید ای کسی که در جنت ما را شفاعت می کنی شأن و مقامی بلند برای شما متصور است.

آیت الله حسینی تصریح کرد: حضرت معصومه(س) از شهر مدینه به قصد زیارت برادر بزرگوارشان به سمت طوس حرکت می کنند. حضرت در بین راه بیمار می شوند ایشان سوال می کنند تا طوس چقدر راه مانده ؟ می گویند 10 فرسنگ راه است و ایشان می فرمایند مرا به قم ببرید.حضرت در جایی از قم 10 روز تا 18 روز بیمار بودند و از دنیا رفتند.

وی عنوان کرد: آمدند تا حضرت را دفن کنند و متحیر بودند چه کسی ایشان را به خاک سپارد که چند نفر سوار بر اسب آمدند و حضرت را دفن کردند و کسی هم آنها را نشناخت.ایشان دختر حضرت موسی بن جعفر بودند ایشان عین جد مادریشان همه چیز در خود داشتند.

وی خاطر نشان کرد: حضرت خانمی عفیفه و متشرعه ای بودند که عصمت نداشتند ولی مقامشان کمتر از عصمت نبود و به برکت ایشان قم تبدیل به مرکز مرجعیت شد.حوزه علمیه ای که در قم تأسیس شده و علما مشغول تحصیل دین می شوند از برکات دختر حضرت موسی بن جعفر(س) است.

ارسال نظرات