مسابقه‌ای تحت عنوان «پدر و مادر بهشت تو» توسط موسسه یاوران نماز بابل به منظور تکریم از والدین گفت: فراخوان این مسابقه در سطح ملی انجام شده است.
کد خبر: ۸۷۲۲۰۰۲
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مسؤول موسسه یاوران نماز شهرستان بابل با اشاره به اینکه این نهاد به‌عنوان یک تشکّل مردمی به سراسر کشور تعمیم پیدا کرده است، تصریح کرد: خزانه‌ای از آثار نماز و حجاب رسیده از سراسر کشور برای استفاده پژوهشگران در این دفتر موجود است به طوری که در فراخوان جشنواره ملی نماز و حجاب بیش از 7 هزار آثار به دفتر یاوران نماز رسیده است.

محمد اکبرزاده روشن اظهار کرد: موسسه یاوران نماز شهرستان بابل از سال 1382 به‌صورت مردمی و خودجوش فعالیت خود را با حضور جمعی از نخبگان، دلسوزان و خیراندیشانی که سوابق فرهنگی، دینی و اجرایی در زمینه نماز داشتند آغاز کرد تا در کنار نهادها و فعالیت‌های رسمی و دولتی به جریان فرهنگی کشور کمک کند.

وی با اشاره به مهم‌ترین دستاورد موسسه یاوران نماز شهرستان بابل افزود: جذب نیروهای مؤثر و استفاده از ظرفیت‌های نخبگان علمی، فرهنگی و هنری شهرستان، همکاری و مشارکت 800 نفر از دبیران و فرهنگیان و همچنین بهره‌مندی از همکاری نهادها، ادارات، بازاریان و کسبه از دستاوردهای این موسسه است.

وی از برگزاری هفت دوره مسابقه کتابخوانی در سطح شهرستان و استان با حضور 6 هزار و 500 نفر، چاپ 20 شماره مجله یاوران نماز هر شماره در تیراژ پنج هزار نسخه، تشکیل حوزه علمیه پیشکسوتان برای بازنشستگان، تشکیل بنیاد صحیفه سجادیه در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: برگزاری کلاس احکام معاملات برای بازاریان، چاپ 6 جلد کتاب با موضوع نماز و حجاب، تشکیل کلاس‌های ویژه اخلاق رانندگی و سلامتی برای رانندگان تاکسی و بی‌سیم از دیگر برنامه‌های موسسه یاوران نماز بابل بوده است.

مسوول موسسه یاوران نماز شهرستان بابل خاطر نشان کرد: تشکیل کلاس‌های ضمن خدمت برای معلمان با موضوع نماز، خانواده، تفسیر قرآن، آشنایی با دعا و زیارات با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان بابل و اداره کل، مشارکت در برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزی، فعال کردن هسته‌های یاوران نماز در مدارس، ارتباط  با مساجد و روحانیان در جذاب کردن مساجد و شیوه‌های جذب جوانان به مساجد از دیگر فعالیت این موسسه است.

اکبرزاده از فراخوان ملّی مسابقه «پدر و مادر بهشت تو» در بابل خبر داد و یادآور شد: از دل این فراخوان ملّی به دنبال ایده‌های خلاق و نو هستیم تا بتوانیم تکریم والدین را به شیوه علمی و هنری ارائه دهیم تا زمینه‌ساز تکریم به والدین و بزرگترها توسط نسل جوان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تقویت روحیه حق‌شناسی و سپاسگزاری از والدین و تقویت روابط حسنه و محبت‌آمیز در منزل، تمرین ادب و تواضع نسبت به بزرگان و خادمان خود، ایجاد آرامش در خانه، خانواده و جامعه برای تنش‌زدایی با هدف رابطه حسنه درون منزل و جلوگیری از بزهکاری‌ها و آسیب‌های جدّی در خانواده از اهداف این مسابقه است.

 مسؤول موسسه یاوران نماز شهرستان بابل گفت: تعداد برگزیدگان آثار رسیده در جشنواره از هر رشته‌ای سه نفر بوده اما از همه شرکت‌کنندگان و افراد صاحب اثر تقدیر می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها