توجیه مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با«بسیج»:

قراردادهای جدید نفتی ترس خارجی‌ها را از بین می‌برد!

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: مطلبی که در حال حاضر مطرح است همین قراردادهای نفتی معروف به IPC است که هر وقت این قراردادها منعقد شد سرمایه گذاران خارجی هم رغبت پیدا می کنند تا سرمایه خود وارد ایران کنند.
کد خبر: ۸۷۲۱۹۶۴
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، قراردادهای جدید نفتی با وجود اشکالات فراوان توسط دولت تصویب و ابلاغ شده است و از این پس سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند با درصد سود بسیار در ایران سرمایه‌گذاری کنند و سهم زیادی از منابع نفتی ایران ببرند. بسیاری از کارشناسان مانند هدایت‌الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس این قراردادها را ننگین خواندند و نسبت به اجرای آن هشدار دادند.

با این وجود حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با دفاع از قراردادهای جدید نفتی آن را مسبب دور شدن ترس خارجی‌ها از سرمایه‌گذاری در ایران دانست!

وی درباره قراردادهای جدید نفتی گفت: به طور کلی وقتی همه جهان جوی پیدا می‌کنند و در بین سرمایه‌گذاران خارجی یک ترسی ایجاد می‌شود بنابراین رغبت و علاقه‌ای از طرف مقابل صورت نمی‌گرد. می گویند سرمایه ترسو شده است و برای ما سودی آنچنان ندارد تا پول خود را در ایران بیاوریم.

وی افزود: موضوعی که در حال حاضر مطرح است همین قراردادهای نفتی معروف به IPC است که هر وقت این قراردادها منعقد شد سرمایه گذاران خارجی هم رغبت پیدا می کنند تا سرمایه خود را وارد ایران کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار