خبرهای داغ:
معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان:

۲۳۰۰ دانشجوی اصفهانی به عتبات عالیات اعزام می‌شوند

معاون دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان گفت: ۲۳۰۰ دانشجوی استان اصفهان در قالب ۱۸ کاروان از ابتدای مرداد تا پایان مهر به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۸۷۲۱۹۶۱
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶

حجت‌الاسلام محمدرضا تقی زاده دربه گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان اعزام دانشجویان به عتبات، عالیات اظهار داشت: 2 هزار و 300 نفر از دانشجویان استان اصفهان برای اعزام به عتبات عالیات در قالب 18 کاروان ثبت نام کرده‌اند که این کاروان‌ها از ابتدای مرداد لغایت پایان مهر اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه 6 کاروان تا کنون اعزام شده‌اند، افزود: 7 کاروان به صورت زمینی و 11 کاروان به صورت هوایی به عتبات عالیات اعزام می‌‌شوند، در گذشته اعزام خانم‌های مجرد، تنها به همراه محارم آنان امکان پذیر بود اما امسال بانوان مجرد می‌توانند به این سفر معنوی اعزام شوند.

معاون دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان گفت: 4 کاروان به‌صورت مجردی خواهران و سایر کاروان‌ها به صورت مجردی برادران، متأهلان و کارکنان دانشگاه‌ها اعزام می‌‌شوند، همچنین وام قرض‌الحسنه یک میلیون و 500 هزار تومانی برای متقاضیان اعزام به‌صورت هوایی و وام قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی برای متقاضیان اعزام به صورت زمینی با اقساط 18 ماهه در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: مجوز خروج، برادران که معافیت تحصیلی دارند و نیازمند مجوز خروج هستند بر‌اساس تفاهم‌نامه با نظام وظیفه به صورت رایگان انجام می‌شود، همچنین مدیر و روحانی کاروان‌ها توسط نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تعیین می‌شوند و از قشر دانشگاهی هستند.

تقی‌زاده با اشاره به افزایش سهمیه اعزام عتبات عالیات ادامه داد: با توجه به عدم اعزام به سفره عمره مفرده استقبال از سفر معنوی کربلا افزایش یافته و سهمیه اعزام از 12 کاروان در سال گذشته به 18 کاروان افزایش یافته است.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته شده برای سفر معنوی عتبات عالیات گفت: امکاناتی که برای کاروان‌های دانشجویی در نظر گرفته شده‌از کیفیت بهتری نسبت به کاروان‌های عمومی برخوردار است همچنین برنامه‌های فرهنگی متعدد، برگزاری مسابقات فرهنگی و ارائه بسته فرهنگی شامل کتاب درباره شناسایی عتبات عالیات و جغرافیای عراق، ادعیه و نرم افزار برای دانشجویان اعزامی در نظر گرفته شده است.

معاون دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به تأثیرات سفر معنوی عتبات عالیات در قشر دانشجو بیان کرد: این سفر معنوی به این دلیل که همگی از قشر دانشجو هستند بسیار در قشر جوان تأثیرگذار است و سطح معرفتی و مذهبی در دانشگاه‌ها را ارتقاء می‌دهد، همچنین ارتباط زائران با یکدیگر با برگزاری سفر زیارتی مشهد مقدس پس از سفر عتبات عالیات حفظ می‌شود.


ارسال نظرات
آخرین اخبار