رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی گفت: بهترین راه پیشگیری برای جلوگیری از جرائم فضای مجازی آموزش و فرهنگ سازی است.
کد خبر: ۸۷۲۱۷۲۸
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سرهنگ حسن کوره بلاغی در نشست خبری با اصحاب رسانه از افزایش 85 درصدی جرائم در حوزه فضای مجازی در مدت 4 ماهه ابتدای سال جاری خبر داد و افزود: آمار دستگیری ها نیز در این مدت 192 مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 188 درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش کاربران حوزه فضای مجازی و گسترش فعالیت‌های روزمره در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه و عدم آگاهی کاربران به ویژه جوانان و نوجوانان نسبت به تهدیدات فضای مجازی امسال 255 فقره به کشفیات در این حوزه اضافه شده است.

رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی مهمترین جرائم سایبری استان را به ترتیب مربوط به جرائم هتک حیثیت و نشر اکاذیب در شبکه های اجتماعی و پس از آن جرائم اقتصادی عنوان کرد و افزود: بهترین راه پیشگیری برای جلوگیری از این جرائم نیز آموزش و فرهنگ سازی می باشد.

سرهنگ کوره بلاغی گفت: در همین راستا از رویکردهایی که توسط پلیس فتا انجام گرفته 210 مورد آگاهسازی، برگزاری 11 مورد نمایشگاه و 50 مورد نیز کارگاه آموزشی بوده است.

این مقام انتظامی با اشاره به تهدیدات فضای مجازی تصریح کرد: بانوان در این حوزه بیشترین قشری هستند که آسیب پذیر می باشند لذا لازم است که بیشتر احتیاط نموده و با دقت بیشتری در اینگونه فضاها فعالیت داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به شروع مسابقات جام جهانی اخیر شاهد رشد برخی سایت ها هستیم که اقدام به پیش بینی نتایج مسابقات نکرده اند.

سرهنگ کوره بلاغی با توصیه هایی در این خصوص گفت: شهروندان احتیاط کنند و مراقب کلاهبرداران فضای مجازی باشند.

ارسال نظرات