خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به گسترش روز افزون مظاهر بدحجابی در جامعه گفت: این روند رشد به هیچ وجه قابل قبول جامعه اسلامی نیست.
کد خبر: ۸۷۲۱۷۲۶
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام محمدباقر کریمی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تشریح فعالیت های دبیرخانه شعر رضوی ، فرارسیدن روز خبرنگار را به کلیه فعالان این عرصه تبریک گفت و افزود: به همین مناسبت نیز برنامه ای منسجم در راستای تجلیل از تلاشگران عرصه خبر و رسانه استان در ارومیه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری یازدهمین جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری در ارومیه، ترویج و اشاعه فرهنگ ناب رضوی را در استان ها و کشورهای همجوار که عاشق اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) هستند را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار داشت: باتوجه به ارزیابی هایی که سال گذشته از این جشنواره صورت گرفته است جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری جز 8جشنواره ای بود که در سطح ملی به عنوان جشنواره برتر انتخاب شد.

حجت الاسلام کریمی با بیان اینکه تاکنون 222 اثر داخلی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است افزود: در بخش خارجی نیز تعداد آثار دریافت شده 20 اثر می باشد.

وی از حضور شعرایی از کشورهای باکو، نخجوان، ترکیه، عراق،ازبکستان، آلمان نیز در این جشنواره خبر داد و گفت: یکی دیگر از ویژگی های جشنواره شعر رضوی استقبال شعرای شیعه و سنی از این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی زمان و مکان برگزاری این جشنواره را نیز16 مردادماه جاری در سالن اداره برق عنوان کرد.

وی در ادامه بحث آسیب های اجتماعی را یکی از مهمترین دغدغه های موجود در جامعه عنوان کرد و افزود: در این میان نیز اعتیاد، حاشیه نشینی، فساد، فحشا، طلاق جز آسیب های اجتماعی اولویت دار کشور هستند.

حجت الاسلام کریمی با بیان اینکه متاسفانه آذربایجان غربی جز آلوده ترین استان ها در بحث بازی های رایانه ای غیرمجاز است گفت: در همین راستا سال گذشته 85هزار حلقه لوح فشرده بازی های غیر مجاز از پاساژ برلیان ارومیه کشف و ضبط شد درحالی که این نوع بازی ها در بسیاری از کشورها از جمله آمریکا ممنوع می باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به گسترش روز افزون مظاهر بدحجابی در جامعه اشاره کرد و افزود: این روند رشد به هیچ وجه قابل قبول جامعه اسلامی نیست.

کریمی گفت: بنابراین لازم است برای مبتلا نشدن به استحاله فرهنگی جلو مسائل بدحجابی گرفته شود.

وی همچنین با اشاره به وضعیت برگزاری کنسرت های موسیقی در استان آذربایجان غربی نیز گفت: همانطوریکه شاهد هستیم تعداد کنسرت های موسیقی در این استان کاهش پیدا کرده و حتی کنسرت هایی که برگزار می شود نیز کمتر از یک هزار نفر شرکت کننده دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: لازم به ذکر است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه برگزاری کنسرت ها و یا برنامه های فرهنگی و هنری با کسی تعارف ندارد و بایستی حتما با کسب مجوز از این اداره برگزار شوند.

ارسال نظرات