دکترای اقتصاد اسلامی در گفتگو با «بسیج»:

کالاهای قاچاق باید مقابل چشمان مردم آتش زده شوند

یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت:با سوزندان کالای قاچاق باعث می‎شود مغازه یا فروشگاهی کالای قاچاق را می‎فروشد خریداری نکنیم و از خود حساسیت لازم را نشان دهیم.
کد خبر: ۸۷۲۱۵۳۱
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱

طه رمضانی دکترای اقتصاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: متاسفانه کالای قاچاق توسط اعتبار گرفته است برای اینکه این اعتبار ذهنی در جامعه از بین برود باید سوزانده شود  حتی اگر کالای قاچاق به میزان یک درصد کالای ضبط شده باشد سوزاندن ضروری است.

وی با بیان اینکه عدم سوزاندن کالای قاچاق مورد استفاده قرار خواهد گرفت افزود: وقتی کالای قاچاق را آتش نزنیم در ذهن مان و عملکردمان اینگونه است که چرا کالای قاچاق توسط من استفاده نشود؟! ولی با سوزندان کالای قاچاق باعث می‎شود مغازه یا فروشگاهی کالای قاچاق را می‎فروشد خریداری نکنیم و از خود حساسیت لازم را نشان دهیم.

رمضانی بیان داشت: سوزاندن کالای قاچاق در کشورهای دیگر دنیا هم وجود داشته و می‎تواند برای سایر نقاط هم واکنش لازم را ایجاد کند، کنیا یکی از کشورهای آفریقایی است که  عاج فیل کالای قاچاق بود و ارزش زیادی را داشت جمع آوری و سوزاند.

این دکترای اقتصادی اذعان داشت: در جامعه حساسیت لازم نسبت به کالای قاچاق وجود ندارد و  بسیار کم است، این در حالی است که با مصرف کالای قاچاق ناراحت نمی شویم؛ چندین بار کالای قاچاق را جلوی چشم مردم بسوزانیم نه اینکه جایی امحا شود بلکه در مکانی که مردم باید جمع شوند و سوزاندن کالای قاچاق را مشاهده کنند همچون برخی احکام اسلامی  اثر تربیتی و تعدیلی ایجاد خواهد کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار