حمیدرضا
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان ایلام:
حجت الاسلام محمدرضا عباسی سران فرقه ضاله گنابادیه را به مناظره در با حضور مردم در امکان عمومی دعوت کرد.
کد خبر: ۸۷۲۱۵۲۴
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام محمدرضا عباسی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه امیرالمومنین(ع) در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: یکی از فرقه های فعال صوفیه در ایران، بلکه فعالترین فرقه صوفیه فرقه ضاله گنابادی هاست.

وی افزود: این فرقه منسوب به سلطان محمد بیچاره اهل بیدخت گناباد خراسان مشهور به ملاسلطان که در اطراف گناباد قریه به نام بیدخت شروع به ترویج اندیشه صوفی گری در خراسان نمود و در قرن اخیر بیشترین فعالیت را این اندیشه در ایران داشته است.

حجت الاسلام عباسی اذعان کرد: فرقه ضاله گنابادیه در شهرهای مثل کرج، تهران، بروجرد، بعضی از شهر های خراسان، شیراز و شهرستان آبدانان استان ایلام فعالیت دارند که از جمله تفکرات خطرناک آنها اعتقاد به اتحاد "وجود و موجود" یعنی هستی عین ذات خداوند است.

وی با اشاره به اینکه اندیشه وجود و موجود فرق دارد با فلسفه ملاصدار که معلول فقر ذاتی با علت والعلل دارد؛ گفت: این اندیشه از نظر مسلمانان کفر است.

حجت الاسلام عباسی ابراز کرد: در زمان امام صادق(ع) که ابوهاشم کوفی که از بنیان گذاران تصوف در اسلام غیر شیعه بود؛ ادعای کنارگیری از ذخیار دنیوی و گوشه گیری تجملات و خود را زاهد، عابد و مسلمان واقعی می دانند.

وی ادامه داد: عملکرد سران و بزرگان این فرقه مشخص می کند که این افراد زهد ندارند و صاحب املاک زیاد و ثروت های کلانی هستند؛ همین عملکرد با شعار تزهد یکی نیست و می خواهند جوانان را فریب دهند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان ایلام تصریح کرد: فرقه گنابادیه به گوشه گیری و عدم دخالت در سیاست معتقد هستند و شان خود را بالاتر از دخالت در این امور می دانند که این اندیشه چندین ایراد دارد.

وی؛ این فرقه را سیاسی ترین فرقه تصوف دانست؛ و ماجرای حسینیه شریعت قم و دخالت آنها در فتنه 88 که علیه جمهوری اسلامی بود را ثابت کردن سیاسی بودن این فرقه عنوان کرد.

حجت الاسلام عباسی بیان داشت: این فرقه با شخصی به نام مصطفی آزمایش سخنگوی فرقه گنابادیه در ارتباط هستند که معمولا با رسانه های صدای آمریکا، بی بی سی و سازمان های جاسوسی ارتباط برقرار می کنند.

وی اظهار کرد: گوشه گیری باعث می شود که اندیشه جهاد، امر به معروف و نهی از منکر تعطیل شود و این چه نوع مسلمانی است؟ که از مستضعفین، از مردم ظلم دیده عراق، سوریه، یمن و فلسطین حمایت نشود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امیرالمومنین(ع) افزود: این نوع اندیشه باعث خوشحالی استعمارگران است که عده ای به اسم مسلمانی در امور یکدیگر دخالتی نداشته باشند.

حجت الاسلام محمدرضا عباسی با اشاره به شعار اصلی فرقه گنابادیه که "هو 121" است؛ گفت: این شعار به معنی علاقه زیاد به امام علی(ع) است، اما این چه علاقمندیست که حرم دختر این امام(ع) در سوریه مورد حمله قرار می گیرد و شما بعنوان مدعیان و دوست داران امام علی(ع) هیچ اقدامی انجام نمی دهید.

وی بیان داشت: امام علی(ع) سراسر زندگیش جهاد و مبارزه با کفار بوده است؛ شما چرا جهاد نمی کنید، شما چرا شریعت(ظاهر دین) را از طریقت(باطن دین) جدا می دانید؟ آیا تا به حال سندی از قرآن بر ادعاهایتان آورده اید؟

حجت الاسلام عباسی عنوان کرد: فرقه گنابادیه که می گویند اهل دین و نماز هستید پس چرا در شریعت به دین شناس مراجعه نمی کنید؟ آیا روئسای شما نورعلی تابنده مجتهد است که او را قطب قرار دادید.

وی در پایان تاکید کرد: سران این فرقه را در ایلام به مناظره دعوت می کنم؛ مناظره ای با حضور جمعیتی از طرفدارانشان در مکان عمومی که اگر این مناظره را رد می کنند منطق ندارند خصوصاَ افرادی که در شهرستان آبدانان مدعی اندیشه گنابای هستند.

ارسال نظرات