یک روزنامه آلمانی نوشت که بانک‌های این کشور با مانع‌تراشی‌های آمریکا نمی‌توانند با ایران همکاری اقتصادی داشته باشند.
کد خبر: ۸۷۲۱۵۱۱
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، یک روزنامه آلمانی نوشته است که آمریکا از همکاری بانک‌های این کشور با ایران جلوگیری می‌کند.

بنابر گزارش «دویچه‌ ویرتشافت ناخریشتن»، بانک‌های آلمانی با توجه به قوانین آمریکایی از مبادلات اقتصادی با ایران خودداری می‌کنند. این در شرایطی است که دولت آلمان می‌خواهد روابط اقتصادی میان این کشور و ایران به صورت قدرتمند پیگیری شود.

یکی از سخنگویان وزارت اقتصاد آلمان در این مورد گفت: «ما با بانک‌های آلمانی در ارتباط هستیم بتوانیم روابط اقتصادی میان ایران و آلمان را تقویت کنیم.»

این موضع‌گیری پس از شکایت‌های شرکت‌های آلمانی و ایرانی مبنی بر تحریم‌های آمریکا و وجود مشکلات برای تعامل با آنان ابراز شد. اتحادیه اروپا در پی توافق هسته‌ای با ایران تحریم‌ها را لغو کرده است اما همچنان نگرانی از امکان ایجاد مشکلاتی از جانب آمریکا وجود دارد. بانک‌های سوئیسی و آلمانی از جمله بانک‌های اروپایی هستند که به ویژه در این زمینه حساس عمل می‌کنند.

روز گذشته (دوشنبه) هم حضرت آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: «امروز مسئولین دستگاه دیپلماسی خود ما و همان کسانی که در این مذاکرات از اوّل تا آخر حضور داشتند، همینها دارند می‌گویند آمریکا نقض عهد کرده است. آمریکا زیر ظاهر آرام و زبان چرب و نرم مسئولانش و وزیر خارجه‌اش و دیگران، از پشت دارد تخریب می‌کند، مانع ارتباطات اقتصادی کشور با کشورهای دیگر دنیا است.»

ارسال نظرات