طه رمضانی گفت: سوزاندن و خاکستر شدن کالای قاچاق موجب می‎شود اعتبار و درآمدی که جامعه به کالای قاچاق داده است را از بین می‌برد.
کد خبر: ۸۷۲۱۴۹۵
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸

طه رمضانی دکترای اقتصاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به ورود بی سابقه رهبری معظم که کالاهای قاچاق آتش زده شود اظهار داشت: قاچاق، بحث مفصلی است و باید در زمینه قاچاق قوانین را مطالعه کرد در قوانین هم یک سری مباحثی وجود دارد که اگر اصلاح نشود ممکن است آسیب های جدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه احتمال می‎رود دولت از کالاهای قاچاق استقبال کند افزود: همان طور که در قانون آمده است اگر کالای قاچاق بیش از یک میلیون تومان ارزش داشته باشد و توسط دولت ضبط و ثبت شود دولت قادر به دریافت جریمه از قاچاقچیان به میزان دو برابر مبلغ کالای قاچاق و  بعد از دریافت جریمه می‎تواند کالا را در بازار بفروشد. بدین ترتیب باید کالای قاچاق دولتی هم آتش زده شود.

این کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه بیان داشت: واقعیت این است که دولت، 3 برابر کالای قاچاق که ضبط شده می‌تواند درآمد کسب کند و البته محل مصرف این درآمد هم  باید در مسیر مبارزه با قاچاق باشد نه خود کالای قاچاق محل درآمد دولت شود.

رمضانی اذعان داشت: رهبری معظم در بیانات اخیر خود تاکید داشتند که کالای قاچاق آتش زده شود سوزاندن در مباحث اسلامی اثر تربیتی سنگینی برای جامعه دارد سوزاندن و خاکستر شدن کالای قاچاق موجب می‎شود اعتبار و درآمدی که جامعه به کالای قاچاق داده است را از بین می‌برد و حساسیت لازم در جامعه را نسبت به کالای قاچاق ایجاد کند.

ارسال نظرات