حجت الاسلام زارع زاده در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

مرگ محرومان در سیستم درمانی وزیر بهداشت

حجت الاسلام زارع زاده گفت: بخش درمان خصوصی بیشتر جنبه تجارتی دارد و ترحمی نسبت به قشر محروم وجود ندارد، بارها دیده شده که فردی تا لحظه مرگ پیش رفته اما گفته اند تا هزینه بیمارستان را ندهی کاری انجام نمی دهیم.
کد خبر: ۸۷۲۱۴۲۸
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰

حجت الاسلام دخیل عباس زارع زاده، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی دوره نهم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اظهارات اخیر وزیر بهداشت مبنی بر تفکر سوسیالیستی و نقد حاکمیتی بودن اداره سلامت کشور گفت: اظهارات آقای وزیر بهداشت زمانی منطقی محسوب می شود که سیستم خصوصی در کشورمان به سمت و سوی سود جویی نرود.

وی افزود: اکثر پزشکان متخصص و فوق تخصصی که در بخش خصوصی حضور دارند به اندازه ای نرخ ویزیت و درمانشان بالا است که قشر عظیمی از جامعه از این منافع محروم شده اند.

حجت الاسلام زارع زاده تصریح کرد: اگر قرار باشد بخش سلامت به بخش خصوصی واگذار شود لازمه آن این است که بخش عظیمی از مردم مرگشان را از حالا پیش بینی کنند. زیرا بخش درمان خصوصی بیشتر جنبه تجارتی دارد و ترحمی نسبت به قشر محروم وجود ندارد، بارها دیده شده که فردی تا لحظه مرگ پیش رفته اما گفته اند تا هزینه بیمارستان را ندهی کاری انجام نمی دهیم.

وی افزود: به همین خاطر مطالبی که جناب وزیر بهداشت می فرمایند آرمانی است و در جایی قابل عمل است که بخش خصوصی به جای سودجویی و جمع اموال به سمت خدمت دهی به جامعه پیش رود. متأسفانه جامعه پزشکی ما بیشتر جنبه تجاری دارد تا خدمات رسانی به  مردم نیازمندی که زیر خط فقر زندگی می کنند.


ارسال نظرات