فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: سپاه سلمان و استان سیستان و بلوچستان به دنبال گفتمان سازی تفکر بسیج به عنوان تفکر وحدت و تقریب است
کد خبر: ۸۷۲۱۴۱۱
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان وبلوچستان :سردار حسین معروفی در همایش استانی جایگاه اهل بیت(ع) در منابع اهل سنت که صبح امروز در مجتمع آموزشی شهید عالی زاهدان برگزار شد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در روز گذشته؛ وجه تمایز ایران اسلامی با همه جهان اسلام را جایگاه ولی فقیه برشمرد و افزود: این جایگاه امروز مایه اقتدار، شرف، سربلندی و بزرگی کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم انقلابی شده است.
وی با تاکید بر اینکه بزرگی ملت ایران مربوط به یک طیف، قوم و مذهب خاص نیست بلکه جامع الاطراف است افزود: روز گذشته مقام معظم رهبری(مدظله العالی)در سخنان خود به صراحت تاکید کردند بحث مذهب بحث قومیت نیست بحث بزرگی ملت ایران در زیر پرچم اسلام است و همچنین اصرار ورزیدند دعوای دنیا با ما دعوای اسلام است .
وی با اشاره بر اینکه امروز به فضل الهی و با وجود رهبری فرزانه صاحب قدرت، سربلندی، عزت و شوکت هستیم تصریح کرد: بزرگترین دشمن اسلام و انقلاب اسلامی آمریکاست و این یک تحلیل نیست یک علم و حقیقت است.
فرمانده سپاه سلمان خاطر نشان کرد: آخرین اعترافی که آمریکاییها در رابطه با امام و مسلمین و رهبر عظیم الشان دارند این است که ما در خاورمیانه و ایران با یک ابر حریف روبرو هستیم . "ابر حریفی که نقشه راه  را خوب می شناسد و راهبرد ما را به خوبی می داند و ما را به دقت رصد می کند و به موقع آن را برای مردمش تبیین و تشریح می کند و ملت او به خوبی از او پیروی می کنند".
سردار معروفی با اشاره به اینکه امروز دشمن با آگاهی در مقابل ملت ما قرار گرفته است و امام ملت را به خوبی شناخته است و در پی ایجاد انشقاق بین آنهاست تصریح کرد: همه باید قدردان و شکر گذار نعمت ولی فقیه باشیم . این نعمت به سختی به دست ما رسیده است و برای به دست آوردن این نعمت بیش از  200 هزار شهید، 800 هزار جانباز و 60 هزار نفر در اردوگاههای افلکی در زیر بدترین شکنجه ها مقاومت کردند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین بسیج و تفکر بسیج پرداخت و اظهار داشت: بسیج یک سازمان فیزیکی نیست؛ بسیج یک فکر و یک آرمان و ایده است و بسیجی حتما نباید در بسیج پرونده داشته باشد بسیجی باید به آرمان پیامبر عظیم الشان اسلام و دستورات الهی مقید است؛  بسیجی قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی و ارزشهای الهی انسانی این نظام را قبول دارد؛ بسیجی کسی است که فصل الخطاب همه چیز را رهبر و امام خود بداند خواه در بسیج پرونده داشته باشد یا نداشته باشد.
وی افزود: ما امروز در سپاه سلمان و استان سیستان و بلوچستان به دنبال گفتمان سازی تفکر بسیج به عنوان تفکر وحدت و تقریب هستیم؛ تفکر بسیج ضامن امنیت ماست و در ذیل این تفکر آبادانی،  پیشرفت علمی و آرامش قرار دارد.
وی اضافه کرد: امروز اطرافمان پر از ناامنی است این در حالی است که ایران اسلامی امن ترین کشور است  که به برکت مجاهدت حضرت امام(ره)، ملت ایران، شهدا و رهبری خردمندانه است که همه خطرها را از ما دور کردند.
وی در ادامه با تاکید بر روند پیشرفت بسیج طلاب در برخی حوزه ها افزود:  امروز در دنیا فتنه تکفیر و فتنه خروج برخی از انقلاب اسلامی و به اصلاح رفتن به سوی عقلانیت(سکولار) گریبان ما را گرفته و ما به عنوان مروجان احکام الهی باید  توجه و حساسیت بیشتری کنیم چرا که همه اینها از اهداف و برنامه ی دشمن است و باید پیشگیری شود.
سردار معروفی  در ادامه با تاکید بر تمدن سازی انقلاب اسلامی افزود:  در حوزه تفکر بسیج اقدامات شایسته ای تا کنون انجام شده است.
وی اضافه کرد: در حوزه سلامت از سال 88 تا کنون 31 بیمارستان صحرایی در استان سیستان و بلوچستان برپا شده است که طی 9 ماه گذشته یک بیمارستان صحرایی در هفته بسیج در منطقه سدکی شهرستان هامون؛ در هفته وحدت در منطقه فنوج و هفته گذشته در شهرستان قصرقند افتتاح شد و در شهریور ماه در شمال سیستان و بلوچستان برپا خواهیم کرد.
وی افزود: در این سه بیمارستان صحرایی حدود 120 هزار نفر خدمات رایگان از طریق سپاه استان ارائه شد و پزشکانی از شهرستانهای کرمانشاه، مازندران، تهران و یزد به صورت داوطلبانه و فی سبیل الله در این مناطق محروم خدمت رسانی کردند؛ در حوزه محرومیت زدایی نیز اقدامات مردم یاری شامل ساخت 1000 واحد مسکونی به مدد جویان، راه سازی، آبرسانی، برق، جاده سازی، سرویس بهداشتی، تعمیر مدارس و ... انجام شده است.
وی با اشاره به اقدامات سپاه استان در حوزه اقتصاد مقاومتی از آبادانی 1000 منطقه در کشور که از تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است خبر داد و افزود:  سپاه پاسداران در نظر دارد 100 منطقه را در کشور به صورت دهستان از 10 هزار نفر تا 50 هزار نفر آباد کند و بین 14 تا 20 میلیون هزینه برای اینکار در نظر گرفته شده  است که بخشی مربوط به استان سیستان وبلوچستان است و سپاه استان در حال پیگیری موضوع است.
وی در پایان گفت: یکی از افتخارات سپاه استان سیستان و بلوچستان در حوزه فرهنگی این است که در سال گذشته 9 هزار خواهر و برادر به جبهه های نور اعزام شدند و در تلاش هستیم این آمار بالا رود؛ با توجه به مجاهدتهایی که در این استان انجام شده و شهدایی که تقدیم انقلاب شده است به دنبال این هستیم تا استان سیستان و بلوچستان را همانند سرزمینهای نور شمال غرب به عنوان مقصد راهیان نور فعال کنیم

 

ارسال نظرات