رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم:

تکمیل سهمیه مصوب طرح تربیت حافظان قرآن در طارم

با تکمیل سهمیه مصوب طرح تربیت حافظان قرآن کریم در طارم کلاس‌‎های آموزشی آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۲۱۳۷۰
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم از تکمیل سهمیه مصوب طرح تربیت حافظان قرآن کریم در طارم خبر داد و گفت: با تکمیل این سهمیه برگزاری کلاس‌های آموزشی آغاز خواهد شد.

حبیب ابراهیمی افزود: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم، از چهار سال قبل اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم و برگزاری کلاس‌های مربوط را آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه طرح مذکور برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی اجرا می‌شود، اظهار کرد: طی چهار سال اجرای مرحله نخست طرح تربیت حافظان قرآن کریم یک هزار حافظ قرآنی، به ازای هر سال 250 نفر تربیت شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم با بیان اینکه از امسال نیز مرحله دوم اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم اجرایی خواهد شد، اظهار کرد: طبق آمار گرفته شده از سامانه جامع ثبتنام تاکنون 551 نفر برای شرکت در طرح تربیت حافظان قرآن کریم شرکت کرده‌اند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه سهمیه در نظر گرفته شده برای شهرستان برای امسال 550 نفر بود، بیان کرد: بر همین اساس شهرستان طارم به عنوان نخستین شهرستان، موفق به تکمیل صحیح سهمیه مصوب حافظان در سال 95 شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم با اشاره به تربیت 23 مربی برای فعالیت در این طرح قرآنی اضافه کرد: دوره آموزشی برای مربیان همکار در این طرح برگزار شده است و هم‌اکنون نیز کسانی که حداقل جزء قرآن کریم را حفظ هستند، می‌توانند در این طرح همکاری کنند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه طرح مذکور با همکاری موسسات قرآنی در حال اجرا است، تصریح کرد: این طرح در رده‌های سنی در رده‌های سنی کودکان هفت تا 13 سال، افراد 13 تا 18 سال و بالای 18 سال اجرایی می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم به دیگر برنامه‌های قرآنی اجرایی اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: برگزاری مسابقات قرآن کریم نیز از جمله این برنامه‌ها است که امسال سی و نهمین دوره آن برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار