«بسیج» گزارش می‌دهد

سازمان مدیریت رسما دوپاره شد و به دوران سابق بازگشت/صدور احکام برای روسای دو سازمان جدید

روحانی در احکامی جداگانه جمشید انصاری را به عنوان رئیس سازمان اداری و اموراستخدامی و محمدباقر نوبخت را به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه منصوب کرد تا رسما سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور منحل شود!
کد خبر: ۸۷۲۱۳۵۴
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور امروز با احکام جدید روحانی رسما دوپاره شد و به دوران احمدی‌نژاد و رفسنجانی بازگشت!

امروز روحانی در احکامی جداگانه جمشید انصاری را به عنوان رئیس سازمان اداری و اموراستخدامی و محمدباقر نوبخت را به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه منصوب کرد تا رسما سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور منحل شود!

نکته جالب این است که دولت با مصوبه شورایعالی اداری و دوشقه کردن سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و احیای سازمان برنامه و بودجه نشان داد که عملا دوست دارد به دوران رفسنجانی بازگردد. بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند اقتصاد دولت یازدهم همان اقتصاد لیبرالی دولت رفسنجانی است و نشانه‌های آن را می‌توان به وضح دید. 

سازمان برنامه و بودجه در 17 تیرماه سال 1379 با سازمان امور اداری و استخدامی کشور ادغام و با این ادغام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تشکیل شد اما در 18 تیرماه سال 1386 با ادغام معاونت نظارت و هماهنگی بر سیاست‌های اقتصادی و علمی معاون اول رئیس‌جمهور،  سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و موسسات وابسته آن به 2 معاونت به نام‌های «معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور» و «معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور» تغییر یافت و بدین شکل سازمان توسط دولت وقت منحل و وظایف آن به 2 معاونت رئیس‌جمهور یعنی‌ «معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی» و «معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی» منتقل شد. با این مصوبه دولت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی عملا منحل شد که البته در آن زمان انتقادات تندی به آن وارد و بر این اساس احیای دوباره این سازمان به یکی از شعارهای انتخاباتی حسن روحانی در زمان کاندیداتوری تبدیل شد.

 دولتی‌ها در توجیه ادغام دوباره مدیریت و برنامه و امور استخدامی و تشکیل سازمان مدیریت دوپاره شدن آن را که در زمان دولت سابق رخ داد را اشتباه و ادغام آن را ضروری دانستند. مثلا عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور نیز به عنوان موافق احیای سازمان منحل شده گفته است: احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لازم بود، چرا که کشور نمی‌تواند فاقد مغز متفکر باشد. در استان‌ها به دلیل نیاز به مرکز برنامه‌ریزی و کانون فکر و توسعه، این سازمان باید احیا شود. سرعت کار، اقتدار استاندار و توانمندی استان باید در حیای دوباره سازمان در استان‌ها مد نظر باشد، از این رو در شورایعالی مقرر شد نحوه ادغام و استانی شدن این سازمان با حضور 5 استاندار و معاونان مربوطه تشکیل و به ‌گونه‌ای طراحی شود که به عنوان مغز متفکر در کنار مدیریت استان قرار گیرد!

حالا این مغز متفکر دوپاره شده و رسما سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور دوشقه شد تا عملا این دولت به دوران رفسنجانی - که آخرین دولتی بودکه به طور کامل سازمان برنامه و بودجه در چارت سازمانی‌اش تعریف شده بود - و دوران احمدی نژاد که سازمان مدیریت و برنامه ریزی را دوپاره کرد بازگشته است.
 
جالب اینکه دولت در مورد احکام روحانی تیتر احیای سازمان اداری و استخدامی را برگزیده و خود را به آن راه زده است.
در این خبر آمده است: در ادامه برنامه های دولت برای اصلاح نظام مدیریت و ساختار اداری و استخدامی کشور و بویژه ساماندهی نظام حقوق و دستمزد؛ رییس جمهوری در حکم مهمی سازمان اداری و استخدامی کشور را احیا و رییس آن را منصوب کرد.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این حکم جمشید انصاری را به عنوان «معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور» منصوب نمود.
متن حکم رییس جمهوری به این شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای جمشید انصاری
براساس اصل یکصد و بیست و ششم قانون اساسی و در اجرای مصوبه مورخ دوم مرداد یکهزار و سیصد و نود و پنج شورای عالی اداری، نظر به تخصص و تجربیات جناب عالی به موجب این حکم به عنوان « معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور» منصوب می شوید.
توفیق شما را در خدمت به ملت شریف ایران با رعایت اصول قانون مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند بزرگ مسالت دارم.
حسن روحانی
 
رییس جمهوری همچنین در حکم جداگانه ای دکتر محمد باقر نوبخت را به عنوان « معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور» منصوب کرد.
متن حکم دکتر روحانی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر محمد باقر نوبخت
براساس اصل یکصد و بیست و ششم قانون اساسی و در اجرای مصوبه مورخ دوم مرداد یکهزار و سیصد و نود و پنج شورای عالی اداری، نظر به تخصص و تجربیات جناب عالی به موجب این حکم به عنوان «معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور» منصوب می شوید.
توفیق شما را در خدمت به ملت شریف ایران با رعایت اصول قانون مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند بزرگ مسالت دارم.
حسن روحانی
ارسال نظرات
آخرین اخبار