با تلاش سپاه رودبارجنوب قاتلین تسلیم قانون شدند+جزئیات

درپی قتل های طایفه ای در شهرستان رودبار جنوب دو نفر از قاتلین روز گذشته با تلاش نیروهای سپاه شهرستان رودبار جنوب و ریش سفیدان منطقه خود را تسلیم و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند. ...
کد خبر: ۸۷۲۱۱۹۳
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  درپی قتل های طایفه ای در شهرستان رودبار جنوب دو نفر از قاتلین روز گذشته با تلاش نیروهای سپاه شهرستان رودبار جنوب و ریش سفیدان منطقه خود را تسلیم و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار رودبار ما در این رابطه گفت: بر اساس سنت های قبیله ای متأسفانه بین دو طایفه (ع و ف) از شهرستان رودبار جنوب درگیری رخ داده بود و در این درگیری یک جوان ۲۷ساله به قتل رسید باید به سمتی برویم که مسیر منطقی تر و قابل قبول تری را در اختلافات طی کنیم. همچنین باید مهارت های اجتماعی را به آحاد جامعه منتقل کنیم، چراکه روی دادن چنین نزاع هایی هزینه های زیادی به خانواده های رودباری  تحمیل می کند.
وی ادامه داد: جدای از هزینه های جبران ناپذیر حاصل از این نزاع ها، مسائل مختلفی از جمله روحی، مادی و معنوی بسیاری هم برای آحاد جامعه ایجاد می شود. باید برای رفع چنین مشکلات و اختلافات قبیله ای و فرهنگ نادرست انتقام جویی تلاش کرد، چراکه بیشتر این مشکلات با گفتمان هم قابل حل هستند.
این منبع آگاه گفت: با تلاش شبانه روزی نیروهای سپاه ناحیه رودبار جنوب و ریش سفیدان این دو طایفه قاتلین از کردستان به شهرستان رودبار جنوب بازگشتند و برای سیر مراحی قانونی پرونده آنها تحویل دادگستری زهکلوت شد.
وی در پایان افزود: این قاتلین که متولد ۷۴و ۷۵بودند انگیزه خود را از قتل ج.ع انتقام جویی بیان کردند آنها حدود یکماه پیش جوان ۲۷ساله رودباری را با چاقو در کوههای اطراف برجک به قتل رساندند.
وی اظهار کرد:  برای پیشگیری از این گونه نزاع ها از همه ظرفیت ها از جمله متنفدان، معتمدان، بزرگان و ریش سفیدان قبایل و طوایف استفاده باید کرد، هرچند که در گذشته هم استفاده شده است و هرجا سپاه و ریش سفیدان ورود پیدا کردند نزاع ها به صلح انجامیده است.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار