در هشتمین نشست کمیته بزرگداشت روز جهانی مساجد استان بوشهرعنوان شد :
هشتمین نشست ستاد گرامیداشت روز جهانی مساجد استان بوشهر در سالن فرماندهی شهرستان کنگان برگزار و در این جلسه عنوان شد : مساجد نقش اساسی در ایجاد نشاط معنوی ایفا می‏ کنند ، نخبه پروری در مساجد باید مورد توجه قرار بگیرد .
کد خبر: ۸۷۲۱۱۰۸
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۰
به گزارش سرویس بسیج مساجد ومحلات خبرگزاری بسیج، در هشتمین نشست ستاد گرامیداشت روز جهانی مساجد استان بوشهر عنوان شد : نخبه پروری در مساجد باید مورد توجه قرار بگیرد ، زیرا مساجد مکانی است که روح آدمی در آن پالایش یافته و به آرامش می رسد ، اگر مسلمان در خانه ای که متعلق به خداست نتواند آرامش یابد ، باید در مسلمانی خود شک کنند و ریشه های این نا آرامی را یافته ودرصدد درمان آن باشند .

سرهنگ اسماعیل تاجیک فرمانده ناحیه مقاومت محمد رسول الله  (ص) کنگان (بوشهر) ، در این نشست که در سالن فرماندهی برگزار شد ؛گفت : ارکان مسجد (امام جماعت ، هیئت امنا ،کانون فرهنگی هنری) باید دست به دست هم دهند و با توجه به  ظرفیت‌‌ نهفته در ماه های رمضان ،محرم و صفرو دیگر ماه های مناسبتی، برای شناسایی نیروهای ارزشی و فرهنگی باید حداکثر استفاده راداشت باشند ، این رسالت بیشتر بر دوش مسئولان و متولیان فرهنگی قرار دارد.

وی کانون های مساجد را  محل پیوند فرد و اجتماع با خداوند دانست وگفت : همه گروه ها با تفکرات و نظرات مختلف در مساجد جمع می‏شوند و مسجد به عنوان پایگاه وحدت همه اقشار جامعه تلقی می‏شود .

 سرهنگ اسماعیل تاجیک افزود : جشنواره برترین مساجد فرصتی است تا در هرشهرستان کارکردهای درست مساجد پیرامون ، مساجد پویا و با نشاط که توسط ارکان مساجد بوجود می آید ، پیگیری کنیم و بعد از شناسایی توسط کارگروهای ستاد جشنواره آنها را معرفی و مورد تشویق قرار دهیم .

سرهنگ اسماعیل تاجیک درباره زمان برگزاری این جشنواره عنوان کرد : جشنواره برترین های مساجد و محلات درسه سطح شهرستانی، استانی و کشوری برگزار خواهد شد ودر هفته مساجد در 30 مردادماهمرحله استانی آن برگزار می شود .

وی در ادامه درباره کانون های فرهنگی هنری و روحانی مسجدگفت: این دورکن باید خود را آماده طبابت معنوی مخاطبان خود کنند ، و در این زمینه خود را با اطلاعات کامل ودقیق مجهز کنند .

 فرمانده ناحیه مقاومت محمد رسول الله (ص) کنگان ارتباط و پیوند مستمر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و مراکزآموزشی محله برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های متقابل را الزامی دانست و تصریح کرد: مساجد این مراکز را جذب کنند و با استفاده از تجربیات آنان، موجبات حضور حداکثری افراد رافراهم کنند.

 وی اضافه کرد : تاکنون حلقات صالحین به خوبی توانسته اند حضور پرنگی در مسجد داشته  و با ارکان مسجد ارتباط خوبی برقرار کنند ، اگر در گذشته بعضی از بانیان مساجد حاضر نمی شدند مسجد را در اختیار بسیجیان قرار دهند ، اما آنها با ترفند خودتوانستند رضایت آنها را جلب کنند ، ترفند بسیار خوبی که به کار بردند این بود که سرگروه ومتربیان در مناسبت های مختلف و برنامه های مساجد اولا ؛ حضور حداکثری داشته و ثانیا؛ بخشی از کارهای این برنامه ها مانند نظافت ، پذیرایی...رابرعهده   می گرفتند .

 سرهنگ تاجیک با اشاره به کارکرد مسجد به عنوان خانه خدا و کانون معراج معنوی تاکید کرد: مساجد نقش مهم و اساسی در ایجاد نشاط معنوی اهل مسجد ایفا می‏ کنندو جوانان و نمازگزاران نیز از این بهره الهی بی‏ نصیب نمی‏ مانند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و این دین آسمانی از جنگ نظامی و تسلیحاتی به تهاجم‌ فرهنگی روی آورده‌اند، اضافه کرد: در حال حاضر با خلاء‌ فرهنگی به معنای واقعی روبه‌رو هستیم، ولی باید به این مباحث جدی بها دهیم ، و با برگزاری اینگونه جشنواره ها وبرنامه های متنوع در این راستابخشی از این خلاء فرهنگی را جبران کنیم.

انتهای پیام/گ

ارسال نظرات