عضو مجلس خببرگان رهبری گفت:‌ آقایان در داستان هسته ای و اعتماد به آمریکا مرتکب اشتباه محض شدند.
کد خبر: ۸۷۲۱۰۸۴
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹

آیت الله عباسعلی کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی   خبرگزاری بسیجبا اشاره به فرمایشات اخیر امام خامنه ای که فرمودند «برخی مسئولان قبل از اجرای برجام می‌گفتند پس از اجرای تعهدات ایران، تحریم‌ها یکباره برداشته می‌شود، اما اکنون، بحث رفع تدریجی تحریم‌ها مطرح می‌شود؛ چرا؟!» گفت: به نظر من یک تفاوت آشکار در سخنان و مواضع مسئولان تیم مذاکره کننده قبل از برجام و در شرایط فعلی که این سند نتوانسته است به اهداف خود دست پیدا کند، وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در مقطع اولیه، مسئولان رفع تحریم ها و حل مشکلات اقتصادی را به مذاکره با آمریکا گره می زدند، افزود: این در حالی بود که مقام معظم رهبری به کرات نسبت به بدعهدی آمریکایی ها و غیرقابل اعتماد بودن آنها هشدار می دادند اما آنهایی که معتقد به کدخدا بودن آمریکا بودند، گوش شنوایی برای این تذکرات نداشتند.

آیت الله کعبی برجام را دارای یک تجربه و عبرت بزرگ برای کشور عنوان کرد و گفت: اکنون مشخص شد حتی با عقب نشینی در برابر آمریکایی ها هم مشکل اقتصاد و تورم و... حل نمی شود و حتی آنها بیش از گذشته با ما دشمنی می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه در یک ارزیابی منصفانه برجام تاثیر ملموسی بر معیشت و زندگی مردم نداشته است، ادامه داد: واقعا آنهایی که پیشرفت کشور را به مذاکرات گره زدند دچار یک اشتباه محض شدند ضمن آنکه امروز همچنان چالش های اقتصادی جدی مثل بیکاری، تورم و ... سر جای خود است.

ارسال نظرات