حسن کوره‌بلاغی از دستگیری عامل هتک حیثیت در فضای مجازی خوی خبر داد.
کد خبر: ۸۷۲۱۰۰۸
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، رئیس پلیس فتای انتظامی آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت: در پی شکایت فردی در شهرستان خوی به پلیس فتای این شهرستان مبنی بر درج مطالب توهین‌آمیز و عکس‌های خصوصی وی در یکی از شبکه‌های اجتماعی و همچنین تهدید وی به انتشار تصاویر خصوصی، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: مأموران پلیس فتای این شهرستان با انجام بررسی‌های فنی و تحقیقات گسترده، فردی را در این زمینه شناسایی و پس از اخذ مجوز قضائی متهم مورد نظر را دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتای انتظامی آذربایجان غربی تصریح کرد: متهم دستگیر شده در تحقیقات مقدماتی به جرم خود معترف و انگیزه خود را انتقام‌جویی از شاکی اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مقامات قضایی شد، گفت: کاربران دقت داشته باشند که عکس‌های شخصی خود را در سایت‌های عمومی، تلفن همراه و یا دیگر تجهیزات الکترونیکی دوستان خود قرار ندهند، زیرا ممکن است افرادی که با آنان رابطه کاری یا دوستی موجبات آشنایی و اعتماد را فراهم ساخته و در کوچکترین اختلافات برای ضربه زدن یا انتقام‌گیری اقدام به انتشار تصاویرشان کنند.

کوره‌بلاغی به کاربران فضای مجازی هشدار داد هنگام ورود به شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی، مراقب کلاهبردارانی که در کمین آنان نشسته‌اند، باشند.

وی به مردم استان توصیه کرد، در صورتی که قصد دارند کامپیوتر، تلفن همراه هوشمند یا هرگونه لوازم الکترونیکی که دارای حافظه ذخیره‌سازی اطلاعات است را دور انداخته، تعویض کنند و یا اینکه لوازم را هدیه دهند قبل از انجام این کار اطلاعات شخصی موجود بر روی این دستگاه‌ها را به خوبی پاک کنند تا اطلاعات موجود بر روی دستگاه‌ها مورد سواستفاده افراد سودجو قرار نگیرد.

رئیس پلیس فتای انتظامی آذربایجان غربی با بیان اینکه نرم‌افزارها و سخت‌افزارهایی وجود دارد که در صورت نصب بر روی سیستم می‌توانند کلیه عملکرد کاربران را ذخیره کرده و از آنان سواستفاده کنند، به مردم توصیه کرد که از نسخه‌هاب بروز شده مرورگرهای مطمئن فایرفاکس، گوگل کروم و اینترنت اکسبلور استفاده کنند.

این مسؤول از کاربران خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و موارد مشکوک در فضای سایبر نظیر کلاهبرداری‌های اینترنتی، جعل عنوان، وب‌سایت‌های جعلی، سایت‌هایی با محتوای مجرمانه و مغایر با شئون اسلامی مراتب را با ارائه مستندات مربوطه از طریق سایت این پلیس به آدرس Cyberpolice.ir گزارش کنند.

کوره‌بلاغی به قشر نوجوان و جوان هشدار داد، دنیای مجازی سادهترین فضا برای ابراز عشق و محبت‌های جعلی سودجویان نسبت به نوجوانان به ویژه دختران هست اگر فرزندان در کانون خانواده مورد محبت قرار نگیرند و طعم شیرین محبت اصلی را نچشند، در مواجهه با محبت‌های جعلی بیرون از خانواده تسلیم خواهند شد و توان تشخیص محبت جعلی از اصلی را نخواهند داشت.

ارسال نظرات