خبرگزاری بسیج: مدارس فاز ۱۱ پردیس فقط جوابگوی مقطع ابتدایی است و مدارس این شهرستان به سمت سه شیفته شدن پیش می روند.
کد خبر: ۸۷۲۰۹۸۳
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ رییس اداره آموزش پرورش شهرستان پردیس از بحران کمبود مدرسه در سطح شهرستان پردیس گلایه کرده و اذعان داشت: مدارس ساخته شده برای واحدهای افتتاح شده مسکن مهر فقطپاسخگوی مدارس ابتدایی است.
حسینعلی سلیمانی فر رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان پردیس  در خصوص بحران کمبود مدرسه در سطح شهرستان گفت: شهرستان پردیس که از جاجرود، بومهن، پردیس و روستاهای اطراف آن تشکیل شده است از جمله مناطق مهاجرنشین و حاشیه نشین تهران به شمار می رود و ما هر روز شاهد افزایش بیست نفری جمعیت دانش آموز در آن هستیم که از اقصی نقاط کشور و یا سرریز جمعیت تهران به شهرستان پردیس می آیند.

وی توضیح داد: افزایش جمعیت دو گونه است بخشی از افراد سرریز جمعیت تهران هستند که به پردیس می آیند و بخشی دیگر از اقسا نقاط کشور به بومهن و روستاهای اطراف می آیند.

سلیمانی فر تصریح کرد: میزان جمعیتی که هم اکنون وارد شهرستان می شود با میزان مدارسی که ساخته می شود، سنخیت ندارد یعنی حجم ورودی ما آنقدر زیاد است که نمی توانیم پاسخ گوی نیاز مردم باشیم. لذا شایسته است در کنار مشارکت های مردمی، نوسازی مدارس و یا سایر نهاد ها مانند شهرداری که توانایی دارند به نوعی به آموزش و پرورش کمک کنند تا ما با کمبود فضای آموزشی در شهرستان پردیس مواجه نشویم.

رییس اداره آموزش و پرورش پردیس خاطر نشان کرد: الان در بومهن کلیه مدارس در دو شیفت پر تراکم فعال هستند و اگر ما در بومهن اقدام به ساخت مدارس نکنیم به سمت سه شیفته شدن می رویم.

سلیمانی فر تصریح کرد: اگر در شهر بومهن در کنار روند رشد مهاجرتی موجود نسبت به ساخت مدارس اقدام نشود مدارس به سمت سه شیفته شدن پیش می رود.

وی زمان فعالیت سه شیفت را از ابتدای صبح تا ساعت ۱۱:۰۰ و پس از آن تا ساعت ۱۵:۰۰ و شیفت آخر را تا ساعت ۲۰:۰۰ عنوان کرد.

این مقام مسئول اذعان داشت: ساخت مدارس در شهر پردیس به گونه دیگری است و شرکت عمران موظف به احداث یک مدرسه و تحویل آن به آموزش و پرورش به ازای هر دویست واحد مسکونی است.

سلیمانی فر تاکید کرد: سازمان نوسازی مدارس در شهر های جدید، همانند شهر پردیس تنها وظیفه نظارت بر ساخت مدرسه را داشته و وظیفه ای در خصوص احداث مدرسه ندارد.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان پردیس با اشاره به افتتاح ۴۵۰۰ واحد مسکن مهر طی ماه جاری، اظهار داشت: شرکت عمران شهر پردیس به ازای واحدهایی که به متقاضیان تحویل داد تنها ۳ مدرسه احداث کرده که این مدارس نمی تواند پاسخگوی ۴۵۰۰ دانش آموز باشد.

سلیمانی فر توضیح داد: این مدارس تنها برای مقطع ابتدایی کافی بوده و قطعاً می بایست برای سایر مقاطع مثل متوسطه اول و دوم و فنی و حرفه ای وکار و دانش نیز مدارسی احداث شود.

ارسال نظرات