خبرهای داغ:
معاون تعلیم و تربیت بسیج مستضعفین کشور گفت: هدایت افراد جامعه مهمترین عامل برای مبارزه با جبهه تهاجم فرهنگی دشمنان است
کد خبر: ۸۷۲۰۸۸۰
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
هدایت افراد مهمترین عامل برای مبارزه با تهاجم فرهنگی است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین سعید دسمی در آیین افتتاحیه دوره تربیتی و تشکیلاتی شهید چمران سازمان بسیج دانشجویی کشور ویژه خواهران در قم با اشاره به اینکه تربیت در تمام مراحل باید همراه آموزش باشد افزود: تنها در این صورت هدف اصلی هدایت انسان ها محقق و جامعه در مقابل تهاجم های فرهنگی دشمن ایمن خواهد شد. 
وی گفت: انسان مجاهد در یک فرآیند خستگی ناپذیر و به صورت هدفمند مبارزه و برای رسیدن به اهداف خود از برنامه ای منسجم پیروی می کند. 

دسمی با بیان اینکه جهاد فرهنگی با تربیت انسان هایی که در مسیر عبادت خداوند و کمک به مردم تلاش می کنند محقق می شود، اضافه کرد: افرادی که برای هدایت انسان ها در تلاش هستند باید بدانند این نعمت و توفیقی از جانب پروردگار است که ثوابی همانند جهاد در راه خدا دارد. 

وی بیان کرد: انسان هایی که می خواهند هدایت جمعی از خلق خدا را برعهده بگیرند باید قواعد دینی و شرعی را رعایت کنند، چراکه آن ها در چشم مردم به عنوان الگو شناخته می شوند. 

دسمی هم چنین با بیان اینکه سرگروه های حلقه های صالحین باید کاری کنند که مخاطبان با اشتیاق به سمت آن ها گرایش پیدا کنند گفت: مسئولان حلقه ها در انتقال مطالب باید به همه جوانب توجه داشته باشند تا مخاطبان بتوانند در زمینه های مختلف استعدادهای خود را رشد دهند. 

وی ادامه داد: مربی باید نسبت به موضوع هایی که بیان می کند آشنایی کامل داشته باشد تا بتواند مخاطبان خود را به اهداف مورد نظر نزدیک کند.
هدایت افراد مهمترین عامل برای مبارزه با تهاجم فرهنگی است 

وی با اشاره به اهمیت جایگاه هدایت انسان ها در نزد خداوند گفت: در هدایت انسان ها باید از هوای نفس دوری کرد و نیت الهی داشت و در این صورت است که می توان محیط جامعه را از آسیب های اجتماعی دور نگاه داشت. 

معاون تعلیم و تربیت بسیج دانشجویی کشور نیز در این آیین با اشاره به اینکه هدایت افراد جامعه مهمترین هدف انقلاب اسلامی است گفت: دانشجویان بسیجی در این زمینه رسالت دارند تمام تلاش خود را به کار گیرند و کمک کنند تا فضای جامعه به سمت ارزش های دینی حرکت کند. 

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی حسن پور افزود: پیامبراکرم(ص) حکومت خود در مدینه را برای انسان سازی ایجاد کرد و انقلاب اسلامی با هدف تمدن سازی نوین اسلامی شکل گرفت، بنابراین لازم است که تفکر انسان سازی در میان افراد جامعه ما پر رنگ شود تا بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم. 

وی با اشاره به نقش مهم بسیج در فرآیند هدایت افراد جامعه به سمت ارزش های الهی ادامه داد: در دوره شهید چمران قواعد تبدیل شدن سرگروه های حلقه های صالحین به انسان های تاثیر گذار آموزش داده می شود تا آنها بتوانند در محیط پیرامونی خود اثرگذار باشند. 

وی بیان کرد: فرآیند راهنمایی افراد باید به صورت تدریجی انجام شود تا مخاطبان در طول زمان با فراگیری آموزش های لازم توانایی اثر بخشی و هدایتگری را فرا گیرند. 

سومین دوره تربیتی تشکیلاتی شهید چمران ویژه خواهران با هدف بالا بردن مهارت های مورد نیاز مربیان حلقه های صالحین بسیج دانشجویی با حضور 400 تن از خواهران بسیجی از امروز به مدت یک هفته در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم در جوار مسجد مقدس جمکران آغاز شد. 
هدایت افراد مهمترین عامل برای مبارزه با تهاجم فرهنگی است
ارسال نظرات
پر بیننده ها