مصرف کنندگان فرآورده های خام دامی با حفظ سلامت جسمی خود و پیشگیری از بیماری ها به تاریخ مصرف این فرآورده ها توجه جدی داشته باشند.
کد خبر: ۸۷۲۰۶۷۷
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زنجان گفت: مصرف کنندگان فرآورده های خام دامی با حفظ سلامت جسمی خود و پیشگیری از بیماری ها به تاریخ مصرف این فرآورده ها توجه جدی داشته باشند.

محمدسعید بهرامی افزود: تاریخ تولید گوشت و جگر مرغ گرم، گوشت قرمز گرم گاو و گوساله موجود در قصابی ها، تخم مرغ، مرغ و گوشت قرمز منجمد بر روی آن درج شده است.

وی تاکید کرد: تاریخ مصرف گوشت مرغ گرم 72 ساعت از زمان تولید، جگر مرغ 48 ساعت، تخم مرغ 30 روز، گوشت قرمز و مرغ منجمد نیز یک سال پس از تولید است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زنجان گفت: پایان تاریخ مصرف گوشت قرمز دام گاو و گوسفند در قصابی ها به ترتیب هفت و پنج روز است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زنجان گفت: با توجه به حساسیتی که در مصرف تخم مرغ به لحاظ بهداشتی وجود دارد، مصرف کننده ها از خرید تخم مرغ های شکسته و کثیف خودداری کنند چرا که احتمال آلودگی در این فرآورده شکسته وجود دارد.

بهرامی اظهارکرد: مصرف کنندگان به تاریخ پایان فرآورده های بیان شده دقت کافی داشته باشند و در صورت تخلف، واحد عرضه کننده را به دامپزشکی شهرستان زنجام معرفی کنند.

وی خاطرنشان کرد: تاریخ انقضای تخم مرغ در برخی از واحدهای عرضه کننده 35 تا 40 روز درج می شود که این موضوع نیز خلاف قانون و مقرارت به شمار می رود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زنجان گفت: هر نوع گوشتی که از استان های دیگر وارد این شهرستان می شود زیر نظر دامپزشکی استان زنجان است.

بهرامی ادامه داد: هر وارد کننده فرآورده خام دامی از استان های مقصد به استان زنجان باید دارای گواهی حمل بهداشتی و قرنطینه باشد.

وی افزود:  مجوز حمل وارده کننده هر گونه محموله فرآورده های خام دامی قبل از ورود به مراکز عرضه، به لحاظ اخذ از مبادی رسمی بررسی شده و دمای یخچال نیز با استفاده از دستگاه ترموگراف' سنجش دمای داخل ماشین' مورد ارزیابی قرار می گیرد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زنجان گفت: با استفاده از این دستگاه کل دمای زمان حمل فرآورده های خام دامی نمایش داده می شود و چنانچه دما در زیر استاندار باشد از ورود محموله فرآورده های خام دامی به مراکز عرضه جلوگیری می شود.

بهرامی از همه مصرف کنندگان فرآورده های دامی خواست، برای حفظ سلامت و بهداشت عمومی در صورت مشاهده هر گونه موارد تخلف بهداشتی فرآورده های خام دامی اعم از گوشت قرمز، مرغ، ماهی، تخم مرغ، شیر خام و عسل آن را از طریق سامانه 1512 با دامپزشکی این شهرستان در میان بگذارند.

 

ارسال نظرات