رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر:
آتش سوزی منابع طبیعی در شهرستان ابهر به کمک مردم سریع مهار شد.
کد خبر: ۸۷۲۰۵۸۶
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر با اشاره به آتش سوزی در منابع طبیعی روستای خراسانلو ابهر گفت: از حد فاصل منطقه روستای خراسانلو تا روستای کوه زین از توابع شهرستان ابهر آتش سوزی شروع شد و با به کار گیری نیروهای مردمی این حریق مهار شد.

علیرضا الهیاری با اشاره به کمک اهالی روستای خراسانلو برای مهار این آتش سوزی افزود: آتش سوزی به کمک مردم سریع مهار شد.

وی با بیان اینکه در این راستا برای اطفای حریق از همه مردم محلی و منطقه درخواست کمک کرده ایم اظهار داشت: علت آتش سوزی با توجه به بررسی های صورت گرفته بی‌ توجهی و سهل‌انگاری انسانی بوده است.

گفتنی است، بسیاری از اراضی منابع طبیعی در شهرستان ابهر از ابتدای تا کنون طعمه حریق شده که عامل اکثر آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع، انسانی است و بر اثر بی‌ توجهی و با سهل‌انگاری انسان‌ها شعله‌های آتش گریبان منابع طبیعی را گرفته است.

شهرستان ابهر دارای 83 هزار هکتار اراضی ملی است که بیش از 30 هکتار از اراضی ملی این شهرستان به عنوان نمونه جنگل کاری گردیده است و 86 هزار هکتار آن نیز به صورت مرتع است.

متأسفانه روشن کردن آتش در اماکن خوش آب و هوایی که به عنوان تفرجگاه مورد استفاده عموم مردم قرار می‌گیرد از جمله مواردی است که با وزش باد عامل ایجاد آتش‌سوزی در این مناطق می‌شود با این حال بی‌توجهی مردم و گردشگران به این مهم سبب شده که درصد بالایی از عوامل ایجاد حریق در منابع طبیعی مربوط به عوامل انسانی باشد.

در روز‌های اخیر اعلام خبر آتش‌سوزی مراتع روستاهای خراسانلو و کوه زین باعث آتش سوزی بسیاری از این مراتع شد که عامل مهم آن بی احتیاتی انسانی است.

این آتش سوزی ها با اقدام سریع مردم و مسئولان زیربط خاموش شد ولی چه کسی پاسخگوی این نوع آتش سوزی ها است و آیا دوباره این چنین اقداماتی باعث خواهد شد تا چندین هکتار از مراتع منابع طبیعی که حق همه مردم است از بین برود.

ارسال نظرات