استاندار کردستان گفت: خادمان و متولیان برگزاری راهیان نور در واقع انتقال‌دهنده ارزش‌هایی هستند که در زیر خاک‌ها و در امواج سیل و طوفان‌ها پنهان مانده ولی معنویت آنها همچنان باقیمانده و باید به نسل‌های مختلف منتقل شود.
کد خبر: ۸۷۲۰۵۸۱
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، عبدالمحمد زاهدی امروز در همایش سفیران نور که با حضور سردار فضلی در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: عنوان این برنامه علاوه بر سفیران راهیان نور، تجلیل از پیشمرگان مسلمان کرد است که به راستی ایثار و از خودگذشتگی آنان در طول تاریخ انقلاب به ویژه در هشت سال جنگ تحمیلی بی‌نظیر است.

وی گفت: پیشمرگان مسلمان کُرد انسان‌های بزرگی بودند که در سخت‌ترین روزهای مظلومیت نظام جمهوری اسلامی در مناطق غربی به صورت خودجوش سازماندهی و در برابر دشمنان ایستادگی کردند.

استاندار کردستان به تقدیم یک هزار شهید پیشمرگ مسلمان کرد در کردستان اشاره کرد و افزود: تمام مرزهای کشور در طول هشت سال جنگ تحمیل زیر آماج حملات رژیم بعث و حرکات ایزایی عناصر ضدانقلاب بود.

زاهدی خاطرنشان کرد: مردم کردستان در طول 8 سال جنگ تحمیلی در دو جبهه جنگیدند و از تمامیت ارضی کشور و انقلاب اسلامی جانانه دفاع کردند.

وی افزود: در روزهایی که سران نظام استکبار نظام اسلامی را به خاک می‌دیدند و صدام به عنوان یک مزدور حرکت کور علیه ایران را آغاز و امید و آرزوی گرفتن تهران را در یک هفته داشت یک مسأله مهم را نادیده گرفته بود.

استاندار کردستان با بیان اینکه عدم شناخت ملت بزرگ ایران را عامل اصلی شکست دشمن در جنگ تحمیلی دانست و افزود: دشمنان دیدن و شاهد بودن که ملت ایران چگونه از کشور و نظام خود دفاع کردند، اما عبرت نگرفتند.

زاهدی اظهار کرد: دشمن در مناطق قومی آرزوهای بیشتری برای پیروزی در سر داشت، اما به فضل خدا بیشترین ضربه را از این مناطق متحمل شدند.

به گفته وی، مردم ایران همواره ثابت کرده‌اند از هر قوم، مذهب مدافعان همیشه در عرصه دفاع از انقلاب و کشور هستند.

استاندار کردستان افزود: تمام مناطق غرب کشور و خاک گهربار آن از یک سو شاهد پستی دشمن و از سویی دیگر ارزش‌آفرینی مردم انقلابی و شهادت‌طلب کشور بود که باید خاطراتی که این خاک در دل خود جای داده است، کشف و ثبت شود.

زاهدی فاصله بین نسلی را مهم‌ترین مشکل در جوامع امروز عنوان کرد و اظهار داشت: اگر اقدامات جدی صورت نگیرد این فاصله روز‌به‌روز بیشتر خواهد شد و روزی می‌رسد که نوادگان ما تاریخ خود را نمی شناسند.

وی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس و جنگ تحمیلی بخش عمده و تأثیرگذار از تاریخ ملت ایران و تاریخ انقلاب‌های دنیا است.

استاندار کردستان اظهار داشت: این هنر امام راحل بود که همه اقشار مردم را برای انقلاب اسلامی به میدان آورد و همه ملت به صورت یکپارچه برای پیروزی انقلاب تلاش کردند همین وجه تمایز انقلاب ما نسبت به سایر انقلاب‌های به وقوع پیوسته در دنیا است.

زاهدی با بیان اینکه دفاع هشت سال جنگ تحمیلی الگویی بی‌نظیر برای دنیا است، خاطرنشان کرد: ملت ایران در حالی در این جبهه و دفاع دشمن را شکست داد که امکانات و تجهیزاتی برای مقابله با دشمن نداشت و تصور دنیا براین بود که نظام جمهوری اسلامی امکان دفاع را ندارد.

وی افزود: در چنین شرایطی حتی کسانی که ممکن بود در کشور موافق نظام جمهوری اسلامی نباشند زیر بمباران و حملات صدام علیه نظام حرکتی نکردند.

استاندار کردستان با بیان اینکه بمباران و جنگی که در شهرهای ایران توسط صدام شکل گرفته در هیچ کجای دنیا اتفاق نیفتاده بود، گفت: مردم انقلابی و ولایت مدار ایران بدون هیچ چشمداشتی در این شرایط سخت ارزش آفرینی کردند و بهترین داشته‌های خود را تقدیم انقلاب و ارزش‌های آن کردند.

زاهدی گفت: تحولی که امام و انقلاب اسلامی در مردم به وجود آورد ایستادگی در راه حق و مقابله با ظلم و باطل بود که در گاهی موارد حتی در مناطق قومی پدر را در مقابل پسر قرار داد.

وی با بیان اینکه اگر به این مسأله مهم نپردازیم نسل آینده ما نسلی بی‌هویت خواهد بود، خاطرنشان کرد: مردم آینده ما باید همیشه تاریخ این خاطرات و ارزش‌ها را به عنوان سرمایه‌های عظیم حفظ کنند.

استاندار کردستان گفت: بسیجیان بسیار گمنامی در طول هشت سال جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند که حتی اسم آنها فراموش شده است این سرمایه‌ها و ارزش‌ها باید معرفی شوند تا نسل‌های آینده با ارزش‌های الهی و انسانی که در آن شرایط آفریده شده آشنا شوند.

زاهدی تصریح کرد: خادمان و متولیان برگزاری راهیان نور در واقع انتقال‌دهنده ارزش‌هایی هستند که در زیر خاک‌ها و در امواج سیل و طوفان‌ها پنهان مانده ولی معنویت آنها همچنان باقیمانده و باید به نسل‌های مختلف منتقل شود.

ارسال نظرات