خبرهای داغ:
مسئول حوزه علمیه رضوی بیرجند:

بسیجیان، یوسف های انقلاب/ تلفن همراه و ماهواره چاه های سر راه جوانان

مسئول حوزه علمیه رضوی بیرجند گفت: ابزار تهاجم فرهنگی می تواند تلفن همراه باشد یا ماهواره و صدها ابزاری که امروز وسیله تهاجم غرب بر علیه دین، ایمان ، اعتقاد ، انقلاب و ولایت است.
کد خبر: ۸۷۲۰۵۱۸
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱

حجت الاسلام علیجان دلدار مسئول حوزه علمیه رضوی بیرجند در جمع دانش آموزان شرکت کننده در طرح یاوران ولایت اظهارداشت: قرآن کتاب هدایت است، کتاب قصه نیست.

وی اضافه کرد: قصه ها را بچه ها یک دفعه می خوانند و کنار می گذارند اما این چه قصه ای هست که 1400 سال پیش بر پیغمبر وحی شد و ما باید مکرر این قصه را بخوانیم و باید از آن درس عبرت بگیریم.

مسئول حوزه علمیه رضوی بیرجند عنوان کرد: کتاب خدا درس ها و عبرت هایی مانند غلبه بر هوای نفس، صبر، تحقق وعده الهی، توکل بر خدا، انفاق، حسادت نکردن و تواضع می دهد.

وی ادامه داد: قصه های قرآنی نکاتی با ارزش دارد که ما باید همیشه آن را بخوانیم به همین خاطر خداوند در قرآن، این قصه های پند آموز را قرار داده و آن را "احسن القصص" نامیده است.

حجت الاسلام دلدار بسیجیان را یوسف های انقلاب دانست و گفت: این چاه و زلیخا فقط برای حضرت یوسف نبود؛ برای شما هم چاه و زلیخا زیادی وجود دارد که باید آن ها را شناخت.

وی با بیان اینکه اولین چاهی که بر سر راه جوانان انقلابی وجود دارد سیاست های غرب یا همان تهاجم فرهنگی است، افزود: ابزار تهاجم فرهنگی می تواند تلفن همراه باشد یا ماهواره و صدها ابزاری که امروز وسیله تهاجم غرب بر علیه دین، ایمان ، اعتقاد ، انقلاب و ولایت است.

استاد حوزه علمیه بیرجند با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری می فرمایند "عزیزان من خرمشهر ها در پیش است" اظهار کرد: زمانی که ارتش مزدور عراق به خرمشهر تهاجم و آن را محاصره کرد اما بعد از مقاومت 33 روزه خرمشهر را باز پس گرفتیم.

وی با بیان اینکه 36هزار شهید دانش آموز در دوران دفاع مقدس داریم خطاب به دانش آموزان گفت: رزمندگان جان بر کف که خیلی ها هم و سن و سال شما بودند؛ رفتند و خرمشهری را فتح کردند که امام خمینی (ره) درمورد آن فرمودند " فتح خرمشهر، فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش هاست".

دلدار ادامه داد: امروز اگر مقام معظم رهبری می فرمایند که خرمشهرها در پیش است مشخص می شود که دشمن تهاجم کرده منتها نه به خرمشهر در خوزستان بلکه خرمشهر های ارزش های ما را مورد تهاجم قرار داده است و این وظیفه بسیجیانی چون شما است که از این ارزش ها دفاع کنید و خرمشهرها را آزاد کنید.

وی تصریح کرد: بخش هایی از این خرمشهرهای ارزشی و انقلابی سقوط کرده و فرماندهی کل قوا برای فتح قله های آزادگی و استقلال فرمان داده است.

این استاد حوزه علمیه بیرجند با اشاره به کلام ارزنده شهید مطهری گفت: گویا این آیه نتیجه کل سوره یوسف است که " هرکس اهل تقوا و صبر باشد، خداوند اجر نیکوکاران را ضایع نمی کند" .

وی با اشاره به حکمت 82 نهج البلاغه نیز افزود: نسبت صبر به ایمان مثل نسبت سر و گردن به بدن است پس همانطور که بدن بدون سر و گردن فایده ای ندارد؛ ایمان هم بدون صبر فایده ای ندارد.

دلدار با اشاره به نامه 31 نهج البلاغه خاطرنشان کرد: قلب انسان نوجوان مثل زمین خالی پاک هست و هر بذری را می پزیرد و انسان تا جوان است ذهن و فطرتش پاک است.

انتهای پیام/1600
ارسال نظرات
پر بیننده ها