مسئول گروه تبلیغی و مشاوره خانه آسمانی گفت: بیشتر اتفاقاتی که در سنین نوجوانی برای بچه ها می افتد به دلیل پاسخگو نبودن والدین به سوالات آنهاست با استفاده از مهدکودک های اسلامی در مساجد می توان کودکان را با سبک زندگی ایرانی اسلامی آشنا کرد.
کد خبر: ۸۷۲۰۴۵۶
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مساجد و محلات: در اسلام به فرزند آوری و تربیت فرزندان اهمیت ویژه ای شده است؛ تربیت قبل از تولد شروع می شود و امری چند بعدی است. هدف از تربیت و پرورش فراهم کردن زمینه های رشد وشکوفایی همه استعدادها در جهت کمال انسانی و تربیت انسانهایی مسئولیت پذیر و باتقوا است همچنین فرهنگ سازی برای زندگی در آینده و سپردن خانواده و جامعه به آنهاست.

امیر المومنان علی علیه السلام می فرماید:" جز اين نيست كه دل نوجوان همچون زمين ميان تُهى است؛ هر چه در آن افشانده شود، همان را مى پذيرد."

حجت السلام والمسلمین محمد جواد گلسرخی مسئول گروه تبلیغی و مشاوره خانه آسمانی و مدیر اجرایی موسسه ریحانه النبی در خصوص لزوم تاسیس مهد کودک در مساجد گفت: باید شرایط در جامعه طوری باشد که خانواده نسبت به تربیت دینی فرزندش دغدغه داشته باشد.

وی ضمن تاکید براینکه مهم ترین اولویت باید تربیت دینی خانواده ها باشد، افزود: پدر و مادر باید به قدری مطالعه و آموزش داشته باشد تا بتواند به سوالات ابتدایی فرزند در رابطه با دین، انسان و خدا پاسخ دهد.

مسئول گروه تبلیغی و مشاوره خانه آسمانی در ادامه گفت: بیشتر اتفاقاتی که در سنین نوجوانی برای بچه ها می افتد به دلیل پاسخگو نبودن والدین به سوالات آنهاست با استفاده از مهدکودک های اسلامی در مساجد می توان کودکان را با سبک زندگی ایرانی اسلامی آشنا کرد.

حجت السلام گلسرخی با اشاره به اینکه درزمان اوج نیاز کودک به محبت وعاطفه مادری و نیاز او به  دریافت پاسخ سوالاتش از خانواده ، وی به عواملی غیر خانواده سپرده و از آغوش خانواده دور است، افزود: البته این عوامل به خاطر تغییر در سبک زندگی و ترویج زندگی مدرنیته است و سپردن کودکان به مهدهایی که فقط از ساز و آواز برای تربیت و وقت گذارنی استفاده می کنند ،این مسئله را پیچیده تر می کند و باعث مشکلات عمیق تری برای کودکان در سنین نوجوانی می شود .

مدیر اجرایی موسسه ریحانه النبی راه حل  این موضوع را استفاده از مادران مومنه بسیجی در مهد ها  دانست و تاکید کرد: ما مخالف مهد کودک ها نیستیم فقط مخالف نگاه ابزاری به مهدکودک و سپردن کودکانمان به جایی که صرفا سرگرم شوند هستیم؛ اگر نگاه تربیتی به مهدها داشته باشیم و آنها را داخل مسجد بیاوریم و از طریق پتانسیلی که در مسجد وجود دارد کودکان را تربیت کنیم خیلی از مشکلات امروز ما حل می شود.

حجت السلام والمسلمین گلسرخی با بیان اینکه  آموزش مذهبی و دینی مادران هم در این راستا مهم است ، افزود: مهد کودک باید کمکی در تربیت دینی اسلامی فرزند باشد نه صرفا جایی برای وقت گذرانی چون فرزند با نگاه کردن آموزش می بیند و صرف دیکته کردن سودی ندارد و این فقط با همکاری خانواده ها مخصوصا مادران ممکن است.

وی در پایان گفت: همه ما می دانیم که جذابیت هایی در جامعه وجود دارد که این جذابیت ها مانع  ورود فرزندان به مساجد می شود. اما نباید نقش خانواده را دست کم گرفت چراکه پدر و مادر آخرین معلم زندگی بچه ها هستند اگر پدر و مادر تربیت دینی کاملی نداشته باشند هرنگاه تربیتی در بیرون از خانه ( مهد کودک ها، مدارس، مساجد و ...) بی نتیجه است.


انتهای پیام/ت

ارسال نظرات