استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مکتب امام صادق(ع) مکتب مبارزه با اشرافی گری و نفاق بود، گفت: مبارزه با اشرافی‌گری از اصول مکاتب ائمه اطهار بود.
کد خبر: ۸۷۲۰۴۱۶
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸

به گزارش بسیج از دیر، حجت‌الاسلام حسن درخشان صبح دیروز در جمع مردم آبدان شهرستان دیر اظهار داشت: ما در تاریخ با جریاناتی روبرو هستیم که باید این جریانات را خوب بفهمیم و در تبیین آن بکوشیم.

وی در ادامه به یکی از جریانات مهم مربوط به دوران امامت امام علی(ع) اشاره کرد و افزود: در این برهه از تاریخ مردم به اشرافی‌گری و تجملات روی‌آورده بودند و حکومت و اجرای احکام دین برای امام بسیار مشکل بود.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امام در مقابل تمام دسیسه‌ها توطئه‌ها ایستاد و عدالت را به نحو مطلوب تا آنجا که می‌توانست اجرایی کرد.

حجت‌الاسلام درخشان بیان داشت: برخورد قاطع امام علی(ع) با متخلفان و استانداران و عوامل حکومتی که بیت المال را به غارت برده بودند، به ما این درس را می‌دهد که باید در مقابل آنهایی که به بیت المال مسلمین دست درازی می‌کنند، شکست و به شدت برخورد کرد.

وی ادامه داد: امام علی(ع) دستور دادند که ۱۴ کار در مقابل افرادی که از خزانه مسلمین بی‌جهت برداشت کرده‌اند باید عمل کرد؛ یکی از آنها بردن آبروی آنها است تا درس عبرتی برای دیگران باشد.

حجت الاسلام درخشان در بخشی دیگر از صحبتهایش در جمع عزاداران سالروز شهادت امام صادق(ع) که در مسجد عمار آبدان برگزار می‌شد، یادآور شد: امروزه دشمنان ما در قالب نفوذ نقشه‌ها در سر دارند و به هر طریقی می‌خواهند به اسلام وانقلاب ضربه بزنند.

وی گفت: در دنیای امروز دشمنان از فصای مجازی برای ضربه زدن به انقلاب استفاده می‌کنند و اگر می‌بینید این فضای مجازی در اختیار جوانان و نوجوانان است، باید هوشیار باشیم و نقشه‌های دشمن یکی پس از دیگری خنثی شود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها