محمد صادق کوشکی در واکنش به پوشش سینماگران در گفتگو با «بسیج»:
این استاد دانشگاه گفت: از هر فردی که اطلاعات کمی از احکام دینی دارد، اگر در خصوص برگزاری برنامه جشن حافظ سوال کنید، قطعا می گوید که این برنامه به دلیل حضور بازیگران بی حجاب، مصداقی برای ولنگاری فرهنگی است.
کد خبر: ۸۷۲۰۴۰۶
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷
محمد صادق کوشکی کارشناس مسائل فرهنگی  در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج در واکنش به بی حجابی  برخی بازیگران خانم در جشنواره حافظ گفت: مدتی پیش رهبرانقلاب از ولنگاری فرهنگی صحبت کردند و از این پدیده ابراز نگرانی نمودند و بعد از سخنرانی ایشان، بسیاری از مسئولان ابراز کردند که باید با پدیده ولنگاری فرهنگی مقابله شود اما در عمل چیز دیگری دیده شد.
 
وی ادامه داد: آیا ولنگاری فرهنگی مصداق مشخصی دارد؟ از هر فردی که اطلاعات کمی هم از احکام اسلامی و اخلاق دینی داشته باشد اگر در خصوص برگزاری برنامه جشن حافظ سوال کنید، قطعا می گوید که این برنامه به دلیل حضور بازیگران بی حجاب، مصداقی برای ولنگاری فرهنگی است.
 
کوشکی افزود: این برنامه ها سالهاست که برگزار می شود و آشکارترین بخش ولنگاری فرهنگی آن، پوشش خلاف شرع و اسلامی بازیگران است و قطعا چنین وضعیتی خلاف شرع و مغایر با قوانین  کشور است و این بازیگران با نوع پوشش و رفتار خودشان، احکام الهی را زیر پاگذاشته اند.
 
استاد دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: کسانی مرتکب این خلاف قانون شدند که الگوی دختران و پسران ما در جامعه هستند که به علت غفلت مسئولان سینما و تلویزیون، با اینکه لایق نیستند اما تبدیل به الگو شدند و این شیوه رفتارشان با کامل تاسف در بین جوانان منتقل خواهد شد و می توان گفت که دامنه بی حیایی و فساد گسترش پیدا می کند و این جشن می تواند موجی در سراسر کشور ایجاد کند.
 
کوشکی با بیان اینکه مسئولان قضایی کشور، رسما وظیفه پیشگیری از جرم را به عهده دارند، گفت: در مقابل برگزاری جشن هایی همچون حافظ با حضور بازیگران بی حجاب، آیا دادستان تهران در خصوص چنین برنامه های که مصداق ولنگاری فرهنگی است احساس مسئولیت نمی کند؟ با بانیان این برنامه چه برخوردی می شود؟ فرق این برنامه با یک مراسم پارتی چیست؟ چرا با آن برخورد نمی شود؟برگزاری چنین برنامه هایی به دلیل علنی کردن و در معرض دید بودن، میزان مجرمانه بودنش بیشتر است و همه مسئولین برای دفاع از احکام اسلامی و قانون باید ورود کنند.
 
وی اضافه کرد: از کسانی که مجوز برگزاری چنین برنامه هایی را دادند، از وزارت کشور و ارشاد اسلامی و... آیا خود را در مقابل ولنگاری فرهنگی مسئول نمی دانند؟ آیا وزیر کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می توانند فیلم این مراسم را در دست بگیرند و پیش مراجع ببرند و از آن دفاع کنند و بگویند که ما اجازه برگزاری این مراسم را دادیم؟ آیا خبر ندارند که این مراسم نقض صریح قوانین مملکت است؟
 
کوشکی در خصوص عدم واکنش برخی از نمایندگان مجلس درباره بی حیایی بازیگران در جشن حافظ گفت: اگر نمایندگان مجلس در خصوص چنین مراسماتی واکنش نشان ندهند، پس چه کسانی باید واکنش نشان دهند؟ آنها نمایندگان ملت هستند و نیاز است که در خصوص این برنامه ها که مصداق ولنگاری فرهنگی است، واکنش نشان داده و جلوی آن را بگیرند.
 
این کارشناس مسائل فرهنگی ابراز داشت: نیروی انتظامی موظف است که طبق قانون رفتار کند و آیا این برنامه، قانون شکنی نیست؟ چرا برای مقابله با این حرکت سازمان یافته حرکتی نکردند؟ همان گونه که با پارتی ها برخود می کنند به همان دلیل هم با این جلسات قانون شکن باید برخورد می شد.
 
وی ادامه داد: این مراسم، 16 سال است که برگزار می شود و بدون هیچ تردیدی، طراحی خود را از خارج از مرزها می گیرد و آنهایی که به دنبال ضربه زدن به فرهنگ این مرز و بوم هستند، از طریق همین جشن ها، طراحی های فرهنگی خود را در کشور پیش می برند و با جستجوی کمی می توان فهمید که از کدام  سرویس بیگانه خط گرفته اند.
 
کوشکی افزود: برخی عوامل در داخل و خارج از کشور، به بهانه سردادن شعار استقلال سینما و در جهت بر اندازی نظام، می خواهند سینما را از نظام جدا کنند.
 
وی تصریح کرد: سوابق گردانندگان این مراسم در فتنه سال 88 نیز نقش آفرینی داشته اند و آنها این خط ولنگاری فرهنگی را در سینما سوق می دهند و اگر مسئولی در برابر این اقدام آنها کوتاهی کند، به رهبرانقلاب، خانواده شهدا و امام زمان(عج) باید پاسخگو باشد.
 
کوشکی در پایان افزود: امید که در مقابله با جنگ نرم، شاهد بصیرت هر چه بیشتر قوه قضائیه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت کشور، دستگاه های امنیتی و نیروی انتظامی باشیم.
ارسال نظرات