خانه کوثر هنری منطقه 20 راه اندازی شد

خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 20 از آغاز به کار مرکز مهارت آموزی کوثر هنری منطقه 20 به عنوان دوازدهمین مرکز کارآفرینی ویژه بانوان سرپرست خانوار در این منطقه جنوبی خبرداد.
کد خبر: ۸۷۲۰۳۲۳
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ سید احمد صفوی با بیان این مطلب گفت: در راستای توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار و زمینه سازی استقلال اقتصادی آنها، دوازدهمین خانه مهارت آموزی کوثر با محوریت هنرهای دستی در محله 13 آبان، راه اندازی شده است.

صفوی با اشاره به اینکه حمایت از کارآفرینی همواره از اولویت های مدیریت شهری بوده است، افزود: آموزش رایگان به بانوان سرپرست خانوار و اقشار کم برخورداری که علاقه مند به کارآفرینی هستند و در ادامه دعوت به کار و اشتغال زایی هنرآموزان از خصوصیات این مراکز است.

وی رسیدگی به اقشار نیازمند و محله های کم برخوردار را از دیگر اولویت های مدیریت شهری برشمرد و گفت: بانک اطلاعاتی نیازمندان و خیرین در نواحی هفتگانه تشکیل شده است و شکل گیری ستاد خیرین با عنوان خانه های جهاد نیز در سراهای محله در دستور کار قرار دارد.

معصومه پورنظری مشاور شهردار منطقه 20 در امور بانوان نیز در ادامه تصریح کرد: کوثر هنری منطقه 20 به عنوان اولین مرکز مهارت آموزی است که در رشته نقطه کوبی های هنری روی سفال و نقاشی روی شیشه در حال فعالیت است و عموم شهروندان هم می توانند از این خدمات هنری بهره مند شوند.

پورنظری در ادامه گفت: روند شناسایی و حمایت از افراد نیازمند با حفظ کرامت این خانواده ها انجام می شود و افراد علاقه مند برای همکاری با این طرح می توانند به سراهای محله مراجعه کنند.

پورنظری با اشاره به اینکه در مناسبت های مختلف بانوان کارآفرین مورد حمایت مدیریت شهری هستند، افزود: برپایی بازارچه های خود اشتغالی، نمایشگاه های فصلی و اجرای دوره های مختلف  مهارتی و بازاریابی برای بانوان کارآفرین از دیگر افداماتی است که برای این قشر انجام می شود.

مشاور شهردار منطقه 20 در امور بانوان یادآور شد: توسعه خانه های مهارت آموزی کوثر همچنان در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد و تا پایان سال چندین مرکز کارآفرینی جدید راه اندازی می شود.

بر اساس این گزارش علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه استفاده از آموزش های کوثر هنری منطقه 20 می توانند با شماره 55031400 تماس بگیرند.

ارسال نظرات