مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت جوادالائمه (ع) دشتستان در مراسم گرامیداشت شهادت سردار شهید حیدر یزدانی گفت: بازگشت پیکر این شهید عزیز، تمام شهر را نور باران کرد.
کد خبر: ۸۷۲۰۳۲۱
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
به گزارش خبرنگار بسیج دشتستان، حجت الاسلام یعقوب یحیایی در این مراسم که با حضور فرمانده انتظامی و مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر، جمعی از مسئولین و مردم این شهرستان در مسجد علی بن ابیطالب (ع) روستای قلعه سفید دشتستان برگزار شد، اظهار داشت: اسلام دین حکیمانه­ ای است و بر همین اساس وقتی مسلمانی از دنیا می­ رود طبق آداب خاصی لباس­ های دنیا را از تنش بیرون می­ آورند، او را غسل داده و تدفین می­ کنند امّا این آداب یک استثنا دارد و آن شهید است.

وی تصریح کرد: شهید به جایگاهی می­ رسد که احتیاجی به غسل نداشته و با لباس رزمش دفن می­ شود که استاد شهید مرتضی مطهری (ره) می­ فرمایند که دلیل این مطلب این است که روح شهید آن چنان پاک و وارسته شده که این روح در بدن و حتّی در لباس شهید هم اثر گذاشته است. یعنی بدن شهید بدنی است که آثار روح بر آن جاری شده و لباس شهید لباسی است که آثار روح و این بدن بر آن جاری شده و طاهر شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه دشتستان اذعان داشت: شهدا 5 ویژگی داشتند که باعث شد مقدّس، پاک و ماندگار شوند که اوّلین ویژگی «مِن الله» بود یعنی تصمیمی که شهدا گرفتند از جانب خدا بود و برای تصمیمی که داشتند و راهی که رفتند اجازه از طرف خدا داشتند و مأمور به انجام آن تکلیف بودند.

حجت الاسلام یحیایی دوّمین ویژگی شهدا را «الی الله» دانست و خاطرنشان کرد: حرکت شهدا الهی بود و مسیری را که می­ رفتند مسیر الی الله بود یعنی به سمت خدا حرکت می­ کردند که ما نیز اگر می­ خواهیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم باید تمام اعمال و رفتار ما در زندگی دارای هدفی خدایی باشد.

وی افزود: ویژگی سوّم شهدا «مع الله» بود یعنی همراه با امام و نائب امام بودند و در حقیقت هرکس تبعیّت از ولایت کند و با امام و ولایت باشد با خداست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه دشتستان لللّه بودن مسیر شهدا را ویژگی چهارم شهدا عنوان و تأکید کرد: هرکس برای خدا قدم بردارد خداوند متعال با تمام وجود به میدان می­ آید و اور را عزّت می­ دهد. به همین علّت است که شهید حیدر یزدانی که برای خدا به جبهه رفت امروز بعد از 36 سال برگشته است و این چنین مورد استقبال باشکوه مردم قرار می­ گیرد.

یحیایی «بالله» بودن شهدا را پنجمین ویژگی آن­ ها دانست و گفت: شهدا کارهای خود را به خدا می­ سپردند، بر او توکّل می­ کردند و در زندگی دچار غرور نمی­ شدند.

در پایان این مراسم، روضه خوانی و مداحی توسط محسن احمدی برگزار شد.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها