پایان انتظار 31 ساله مادر؛

پیکر مطهر شهید "یعقوب تلخابی" پس از 31 سال دوری در زادگاهش تشییع و تدفین شد+تصویر

پیکر شهید تلخابی از شهدای تازه تفحص شده شهرستان فراهان پس از 31 سال دوری به زادگاهش بازگشت و در مراسم باشکوهی با حضور مردم تشییع و در جوار دیگر همسنگرانش به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۸۷۲۰۲۹۷
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، دهستان تلخاب از توابع شهرستان فراهان روز جمعه شاهد خیل عظیم مردمی بود که برای تشییع پیکر پاک شهید "یعقوب تلخابی" حضور پیدا کرده بودند.

شهید "یعقوب تلخابی" سال ۱۳۴۵ هجری شمسی در کوچه پس کوچه‌های دهستان تلخاب از توابع فراهان دیده به جهان گشود و پس از پایان دوران ابتدایی در کنار پدر کار کشاورزی را شروع کرد تا با حاصل دسترنج خویش خانواده را یاری رساند.

خدمت مقدس سربازی او همزمان با سال‌هایی بود که جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق بر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تحمیل شده بود.

از سربازان نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران شد تا در میدان نبرد حاضر شود این شهید والامقام جزو نیروهای لشگر ۸۱ کرمانشاه ساماندهی شد و در ۲۰ اسفندماه سال ۱۳۶۴در منطقه کوشک به شهادت رسیده است.

شهید تلخابی ۳۱ سال در گمنامی و در خاک‌های کوشک آرمیده بود تا اینکه در عملیات تفحص شهدای هشت سال دفاع مقدس، پیکر مطهر این شهید عزیز از سوی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

به محض شنیدن خبر، مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران فراهان با حضور در منزل شهیدتلخابی، از نزدیک با خانواده آن شهید دیدار  و پایان این انتظار ۳۱ ساله را به محضر مادر و برادران آن شهید بزرگوار تبریک گفتند.

مادر چشم انتظار بازگشت فرزند لحظه شماری می‌کرد تا اینکه روز وصال و پایان این انتظار روز جمعه رقم خورد، مراسم تشییع پیکر این شهید با حضور مسئولین شهرستان فراهان، دوستان، همرزمان، بستگان شهید و عموم مردم فراهان از ساعت 8 صبح هشتم مردادماه 95 از گلزار شهدای فرمهین آغاز و به سمت دهستان تلخاب ادامه پیدا کرد.

در مسیر تشییع پیکر شهید مردم روستای شیرین آباد با گلاب و اسفند دود به استقبال پیکر شهید تلخابی آمدند و تجدید پیمانی دوباره با شهدا کردند.

مردم دهستان تلخاب که بعد از سالها چشم انتظاری، امروز همه برای دیدار با شهید یعقوب تلخابی به استقبال این شهید بزرگوار آمده بودند و از ورودی دهستان تلخاب تا منزل شهید، پیکر این شهید را مشایعت کردند.

حجت الاسلام علی درستکار، امام جمعه فرمهین بر پیکر شهید تلخابی نماز خواند و پیکر شهید یعقوب تلخابی در گلزار شهدای تلخاب در کنار دیگر همسنگران شهیدش به خاک سپرده شد.


ارسال نظرات