خبرگزاری بسیج: همایش تجلیل از همسران جانبازان روشن دل با عنوان «همسفران صبور» با حضور 25 تن از جانبازان بصیر و خانواده های آنان در سالن همایش های ناحیه مقاومت حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۲۰۱۹۹
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام والمسلمین شفیع پور صدری، مدیرکل بنیاد شهید شهرستان های استان تهران در این همایش با قدردانی از هیات رئیسه خانه نور ایرانیان بصیر، بنیاد شهید شهرستان ری و ناحیه مقاومت حضرت عبدالعظیم (ع) اظهار داشت: در آیه 23 سوره احزاب آمده است: «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا »

 (از مومنان مرداني هستند که به پيماني که با خدا بسته بودند وفا کردند بعضي بر سر پيمان خويش جان باختند و بعضي چشم به راهند و هيچ از پيمان خود روی برنگرداندند.)،

وی اظهار داشت: گروهی از مومنان با خدا معامله کردند و جان خود را تقدیم کردند و خداوند در مقابل این معامله بهشت را به کسانی که در راه خدا پیکار می کنند هدیه می کند.

وی در ادامه به فرازهایی از نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: حضرت علی (ع) می فرماید: بهشت هشت در دارد و جهنم 7 در دارد و اینکه بهشت یک در بیشتر دارد نشان از غلبه رحمت الهی بر غضب او است؛ صدری افزود: یکی از درهای بهشت باب الشهدا نامگذاری شده که ویژه بندگان خاص خداست و مجاهدین فی سیبل الله از این در وارد بهشت می شوند.

 شفیع پور صدری، خاطر نشان کرد: شما جانبازان عزیز در این معامله دو چشم ظاهری خود را تقدیم درگاه ربوبی کرده اید اما با از دست دادن دو چشم ظاهری چشمان درونی و قلب و دل شما منور و روشن   و درخشان تر حضرت حق و عالم هستی را می بیند. وی ادامه داد: این معامله با محاسبات مادی قابل مقایسه نیست و تنها چیزی که می تواند بهای این معامله را بپردازد پاداش الهی است.

مدیرکل بنیاد شهید شهرستان های استان تهران با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق (ع) گفت: کسانی که به عهد خود با خدا وفادار هستند و شهید شدند هم در این دنیا عزیز هستند و هم در آخرت عزیز خواهند بود و کسانی که در انتظار شهادت هستند مصداق شهدا هستند. امام صادق در دعای افتتاح می فرمایند: خداوندا شهادت در راه خودت را نصیب ما کن؛ شهادت به نام شما جانبازان ثبت شده و شما در زمره شهدا هستید و این افتخار بزرگی است که نصیب شما شده است.

وی با تجلیل از همسران مقاوم و صبور جانبازان، اظهار داشت: بردباری و صبوری زینب گونه شما قابل ستایش است و شما در مسئولیت خطیر ایثارگری در راه خدا با جانبازان شریک هستید.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری خطاب به همسران جانبازان، اظهار داشت: شما با تحمل رنج و سختی و تلخکامی های ظاهری، در شهادت، ایثارگری و فداکاری جانبازان و شهدا شریک هستید و خداوند پاداش بی حساب به شما عطا می کند و به گفته قرآن هر کس یک کار نیک انجام دهد، خداوند 10 ثواب و حسنه برای او در نظر می گیرد و انسان هایی که صبر و بردباری پیشه کنند خداوند اجر و پاداش بی حساب و بی نهایت به آنها می دهد.

   حجت الاسلام والمسلمین شفیع پور صدری، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیروزی تیم گلبال جانبازان در مسابقات کشوری که در رامسر برگزار شد، اذعان کرد: 25 تیم در این مسابقات شرکت کردند که تیم گلبال جانبازان توانست با اقتدار بر رقیبان خود غلبه کند و این مایه عزت و سربلندی ما است. این توانایی ها در همه جانبازان وجود دارد و با اعتماد به نفسی که در شما وجود دارد، تلاش کنید   در عرصه های مختلف ورزشی و فرهنگی شرکت کنید.  

  همایش همسفران صبور با حضور حجت الاسلام والمسلمین شفیع پور صدری، مدیرکل بنیاد شهید شهرستان های استان تهران، حسین نصرالله رئیس اداره بنیاد شهید شهرستان ری، اعضای هیات رئیس رئیسه خانه نور ایرانیان بصیر و جمعی از جانبازان روشن دل و خانواده های آنان در ستاد فرماندهی ناحیه حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.

ارسال نظرات