آهنگساز کشورمان گفت: سرود بین مردم و گروه های سرود جایگاه خوبی دارد برای اینکه ارتقاء سطح سرودها را شاهد باشیم، مسئولان باید از متخصصین استفاده کرده و در این راه سرمایه گذاری کنند.
کد خبر: ۸۷۲۰۱۰۵
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
سید محمد میرزمانی آهنگساز و موسیقی دان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: سرود در تاریخ موسیقی کشور ما جایگاه ویژه ای داشته و حتی در جنگ ها با اجرای سرود اعضای لشگر را برای جنگ با دشمن تهییج می کردند.

وی افزود: در آئین های مذهبی و مراسم خاص نواحی کشور شاهد اجرای سرود با مضامین خاص هستیم، سرود تاثیر خاصی بر روی مخاطب می گذارد و اگر بتوانیم از این عرصه استفاده خوب داشته باشیم اثر گذاری عمیق تری را شاهد خواهیم بود.

میرزمانی اظهار داشت: من همیشه بر شناخت لازم تاکید می کنم چرا که اگر با شناخت کافی وارد این قضیه شویم و از نظر فنی خوب کار کنیم سرود جایگاه واقعی خود را پیدا می کند اگر از فنون موسیقی استفاده شود از نظر جایگاه تخصصی هم رتبه بهتری خواهد داشت.

آهنگساز و موسیقی دان کشورمان تصریح کرد: متاسفانه بعضی اوقات در سرود از افرادی استفاده می شود که تخصص کافی ندارند در صورتی که باید از افراد متخصص بهر ه برد تا تقسیم وسعت صدایی و کارکردن روی صدای افراد و تسلط بر کنترل صدا صورت گیرد.

وی افزود: قطعا سرود بین مردم و گروه های سرود جایگاه خوبی دارد ولی بعد دانش هم باید به این قضیه اضافه شود تا ارتقاء سطح سرودها را شاهد باشیم، مسئولان باید از متخصصین استفاده کرده و در این راه سرمایه گذاری کنند و با بالابردن بعد محتوایی و کلاس های آموزشی برای مربیان سرود در آموزش و پرورش توجه بیشتری به این مسئله داشته باشند.

ارسال نظرات