عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با«بسیج»:

چرا وزارت بهداشت با متخلفین پزشکی برخورد نمی کند؟!

نماینده مردم لاهیجان در مجلس گفت: اینکه چرا وزارت بهداشت با خاطیان قصور پزشکی هیچ برخوردی نمی کند به این مسئله برمی گردد که مسئولان به قانون عمل نمی کنند.
کد خبر: ۸۷۲۰۰۵۰
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱

ذبیح الله نیکفر عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به افزایش اشتباهات پزشکی در سال های اخیر و عدم برخورد وزارت بهداشت و دستگاه های مسئول با خاطیان پزشکی اظهار داشت: به نظر می رسد برای کاهش میزان قصور پزشکی باید بر اساس قانون و مقرراتی که در حال حاضر وجود دارد با متخلفین اشتباهات پزشکی برخورد شود تا دقت بیشتری از ناحیه پزشکان صورت گیرد.

وی در ادامه افزود: به هر حال گاهی اوقات بعضی از دغدغه های جانبی و شخصی پزشکان هم در رخ دادن اشتباهات پزشکی تاثیر گذار است.

نماینه مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: معمولاً همه پزشکان از بیمه مسئولیت برخوردار بوده تا اگر مشکلی پیش آمد هزینه ای به عنوان دیه پرداخت شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطر نشان کرد: اینکه چرا وزارت بهداشت با خاطیان قصور پزشکی هیچ برخوردی نمی کند به این مسئله برمی گردد که مسئولان به قانون عمل نمی کنند؛ لذا باید یک واکنش جدی از ناحیه مجلس شورای اسلامی مخصوصاً کمیسیون بهداشت و وزارت بهداشت و درمان صورت گرفته و دستگاه قضایی نیز وظیفه دارد پیگیری و رسیدگی لازم را در این خصوص داشته باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار