دسته عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) با حضور پرشور مردم زنجان و طلاب و روحانیون برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۲۰۰۰۶
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مراسم سوگواری و دسته عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) در زنجان با حضور مردم ولایی و شهیدپرور زنجان برگزار شد.

گفتنی است، در این مراسم که توسط حوزه بسیج طلاب زنجان برگزار شد، آیت‌الله شیخ علی خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان و جمعی دیگر از مسؤولان حضور داشتند.

این مراسم که با حضور پرشور مردم زنجان برگزار شد، عزاداران با پیمودن حد فاصله مسجد جامع زنجان تا امامزاده سید ابراهیم (ع) در سوگ شهادت امام ششم شیعیان، عزاداری کردند.

پیش از آغاز این مراسم طلاب و روحانیون زنجان به همراه مردم شهید پرور زنجان در محل مسجد جامع شهر زنجان گردهمایی داشتند.

در مراسم این گردهمایی آیت‌الله شیخ علی خاتمی امام جمعه زنجان با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی امام جعفر صادق (ع)، به ذکر مصیبت و عزاداری پرداخت.

مقرر شد تا نماز ظهر و عصر نیز به امامت آیت‌الله خاتمی بعد از رسیدن دسته عزاداری به محل امامزاده سید ابراهیم زنجان، به صورت جماعت اقامه شود.

شایان ذکر است همه‌ساله مراسم عزاداری به مناسبت شهادت رئیس مذهب جعفری در زنجان و دیگر شهرستان‌های استان در قالب دسته‌های عزاداری برگزار می‌شود.

در شهرستان ابهر نیز مراسمی به همین مناسبت با حضور آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری پیش از ظهر امروز برگزار شد.

ارسال نظرات