معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران از عزم جدی این معاونت برای فرهنگ‌سازی عدم کمک به متکدیان پایتخت خبر داد.
کد خبر: ۸۷۲۰۰۰۱
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، مجتبی عبداللهی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد پدیده شبه متکدیان که به تازگی در سطح شهر افزایش یافته است، گفت: شبه متکدیان افرادی هستند که در پوشش فروش گل، دستمال و غیره در خیابان و تقاطع‌ها علاوه بر فروش اجناس بی‌کیفیت تکدی‌گری نیز می‌کنند که متاسفانه به تازگی در سطح شهر تعدادشان افزایش یافته است.

وی با بیان این که حتی برخی از متکدیان و شبه متکدیان افراد غیر ایرانی هستند، گفت: متاسفانه علاوه بر پدیده تکدی‌گری شاهد بروز شبه‌ متکدیان هستیم که این افراد به محض این که عوامل مسئول شهرداری را که می‌بینند وسایل خود اعم از گل و دستمال را مخفی می کنند و به متکدی تبدیل می‌شوند! این درحالی است که نحوه برخورد با متکدی بر اساس قانون متفاوت از دست‌فروش است.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، برخورد با شبه متکدیان در محدوده وظایف شرکت شهربان و برخورد با تکدی‌گران بر عهده سازمان خدمات اجتماعی است.

عبدالهی چاره برخورد با متکدیان و شبه متکدیان را اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی دانست و افزود: ساماندهی و جمع آوری متکدیان بسیار سخت است و باید علاوه بر دستگاه‌های دخیل و مسئول، مردم نیز کمک کنند؛ چرا که بسیاری از متکدیان نیازمند واقعی نیستند و با تغییر چهره خود پول‌های کلانی کسب می‌کنند.

وی با اشاره به لزوم همراهی و همدلی مردم برای برخورد با پدیده تکدی‌گری، گفت: برخی از مردم به دلیل بزرگواری، ترحم و دلسوزی به متکدیان کمک می‌کنند و تصورشان بر این است که با ارائه اندک پولی، گره از کار فردی باز می‌کنند اما این درحالی است که تعدادی از این افراد واقعا نیاز به کمک ندارند و تنها با فریب مردم کسب درآمد می‌کنند.

عبدالهی با بیان این که «ما به تنهایی نمی توانیم نسبت به جمع‌آوری متکدیان و شبه متکدیان اقدام کنیم، گفت: مردم باید در جریان موضوعات قرار گیرند تا با آگاهی حتی کمک حال عوامل اجرایی باشند؛ چرا که اگر مردم دلسوزی بی‌جا داشته باشند، قطعا پدیده تکدی‌گری و شبه تکدی‌گری حل نمی‌شود.
ارسال نظرات