خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمايندگي شوراي سياست گذاري ائمه جمعه استان سمنان:
مسئول دفتر نمايندگي شوراي سياست گذاري ائمه جمعه استان سمنان گفت: از مجموع پنج خانواده داراي سه شهيد استان، چهار خانواده متعلق به شاهرود هستند و اين شهرستان ۳۷ درصد ايثارگران استان را نيز داراست.
کد خبر: ۸۷۱۹۹۹۷
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمدحسن پيرچه در نشست شوراي اداري شهرستان شاهرود اظهار کرد: كانوني كردن، هماهنگ كردن، هم افزايي همه نهادهاي فرهنگي و هم سو در سطح شهر، هدايت گري، تبيين و آگاهي بخشي به جامعه برعهده امامان جمعه هر شهر است.

وي هدف از اين طرح را آسيب شناسي مردم هر منطقه عنوان و اضافه كرد: مصون سازي در برابر خطرات و پاسخ گويي به شبهات دشمن و ايادي آن ها نيز از ديگر اهداف تدوين اين طرح است.

پيرچه ادامه داد: گفتمان سازي انقلاب اسلامي در برابر ضد انقلاب و جلوگيري از گفتمان هاي انحرافي جامعه امروز و همچنين ترويج فرهنگ عمل جهادي و استقلال طلبي از جمله سياست هاي اين شورا است.

وي با اشاره به سه راهبرد تعريف شده براي دستيابي به اين اهداف يادآور شد: ارزيابي جامعه در برابر تهاجم فرهنگي دشمن، شناسايي طرح ها و برنامه هاي مهاجمان فرهنگي و شناسايي و هم افزايي و آموزش نهادهاي هم سو سه راهبرد اين هدف هستند.

مسئول دفتر نمايندگي شوراي سياست گذاري ائمه جمعه استان سمنان با بيان اينكه براي اين طرح بودجه اي پيش بيني نشده است گفت: امام جمعه محور اين نقشه راه شده و باقي دستگاه هاي فرهنگي به كمك او به سوي جامعه هدف حركت مي كنند.

پيرچه تهيه نقشه جامع فرهنگي اجتماعي هر شهر تعيين موقعيت جبهه انقلاب و ضد انقلاب را يكي از راهكارهاي موجود خواند و افزود: ايجاد رابطه با نيروها، گروه ها و نهادهاي فعال فرهنگي، انقلابي و هنري، تغذيه فكري و شبكه سازي آن ها، پايش مستمر رسانه هاي ديداري، شنيداري، مكتوب و ديجيتال و ارزيابي آن ها و انتقال ايرادهايشان به مسئولان از ديگر راه كارهاي رسيدن به اين اهداف است.

وي ادامه داد: برگزاري دوره هاي آموزشي در راستاي توان افزايي نيروهاي انقلاب بعد از بررسي و تعيين نيازها و نقاط قوت و ضعف در زمينه هاي معارف اسلامي انقلابي، مأموريتي، مديريتي و سازماني و فردي و همچنين افشاگري موثر و معرفي خط دشمن و راه هاي نفوذ و پاسخ به شبهات دشمن با استفاده از خطبه هاي نماز جمعه، پايگاه هاي ديني و ظرفيت هنري و رسانه اي هر شهر نيز راهكارهاي ديگري براي دست يابي به اهداف اين طرح است.

مسئول دفتر نمايندگي شوراي سياست گذاري ائمه جمعه استان سمنان نماز جمعه را قلب فرهنگي هر شهر دانست و تأكيد كرد: بايد اين مراكز تقويت شوند و با حضور جوانان و نوجوانان مراكزي با نشاط باشند.

پيرچه شهرستان شاهرود را منطقه اي فرهنگي و داراي شهداي بسيار در جنگ تحميلي خواند و گفت: اين شهرستان با داشتن بيش از يك هزار شهيد نخستين شهيد جنگ تحميلي را تقديم اين كشور كرده است.

وي اضافه كرد: از مجموع پنج خانواده داراي سه شهيد استان، چهار خانواده متعلق به شاهرود هستند و اين شهرستان ۳۷ درصد ايثارگران استان را نيز داراست.


ارسال نظرات
پر بیننده ها