عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با «بسیج»:
محمد قمی ضمن اعتراض به عدم شفاف سازی آموزش و پرورش در اعلام هزینه های غیر متعارف مدارس، تصریح کرد: اگرچه که آموزش و پرورش هر ساله می گوید پولی دریافت نمی کنیم ولی واقعیت این است که پول دریافت می کنند.
کد خبر: ۸۷۱۹۹۹۴
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳

محمد قمی، نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اعتراض اولیاء  دانش آموزان از پرداخت هزینه های اضافی جهت کمک به مدارس و ایجاد سرخوردگی در بین دانش آموزانی که توان مالی ندارند؛ گفت: طبق اصل 30 قانون اساسی آموزش و پرورش در کشور رایگان است و مردم باید از نعمت آموزش و سوادآموزی برخوردار باشند.

وی ضمن نقد تأسیس مدارس غیر دولتی در کشور تصریح کرد: از طرفی برخی از اولیاء درخواست داشتند هزینه تحصیل فرزندانشان را خودشان بدهند و مدارس غیر دولتی تأسیس شد که من خیلی موافق با آن نیستم.

قمی عنوان کرد: درست است که مدارس دولتی شهریه نمی گیرند اما تحت عنوان کمک به مدرسه یا تعمیرات و بهانه های مختلف از دانش آموزان هزینه هایی دریافت می کنند.

این نماینده مجلس ضمن اعتراض به عدم شفاف سازی آموزش و پرورش در اعلام هزینه های غیر متعارف مدارس، تصریح کرد: اگرچه که آموزش و پرورش هر ساله می گوید پولی دریافت نمی کنیم ولی واقعیت این است که پول دریافت می کنند و این کار خلاف قانون اساسی است و باید با جدیت با این موضوع برخورد شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش می داند که برخی مدارس پول می گیرند لازم است تا از طریق رسانه ها برخورد جدی تری با مدیران متخلف کنند تا جرأت گرفتن پول خلاف قانون از دانش آموزان را نداشته باشند. این پول ها غیر قانونی است و اولیاء به هیچ وجهی را نباید بپردازند.

ارسال نظرات