مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام گفت: دوران امام صادق علیه السلام دوران خاصی از لحاظ فرهنگی و سیاسی بود.
کد خبر: ۸۷۱۹۸۳۸
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مراسم بزرگداشت سالروز شهادت ششمین اختر سپهر امامت و ولایت در نمازخانه مقر ستاد فرماندهی تیپ مردم پایه 44 قمربنی هاشم علیه السلام در مرزهای جنوب غرب کشور برگزار شد.

در این مراسم معنوی که با تلاوت‌آیات نورانی قرآن کریم و مداحی و نوحه خوانی همراه بود، حجت الاسلام سید ولی الله موسوی ضمن تسلیت و تعزیت سالروز شهادت حضرت امام صادق علیه السلام، به تشریح برخی از فضایل آن امام همام پرداخت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام گفت: امام صادق علیه السلام با استفاده از اختلاف بین امویان و عباسیان، بیشترین بهره برداری را برای تربیت شاگردان خود که بالغ بر 4هزار نفر بودند، بکار برد.

وی، افزود: بسیاری شاگردان امام صادق علیه السلام بعنوان علمای طراز اول بعد از شهادت ایشان شناخته می شدند.

موسوی، تصریح کرد: دوران امامت ششمین پیشوای شیعیان جهان از لحاظ فرهنگ و هم سیاسی، دوران خاصی بود.

وی، گفت: ترویج فقه و اصول و مبانی مذهب تشیع در دوران امام صادق علیه السلام رشد یافت و آثار و احادیث نابی از این دوران به یادگار مانده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام با توصیه حاضران به مطالعه و شناخت بیشتر امام صادق علیه السلام از آنها خواست به آثار مانند توحید مفضل بیشتر توجه نمایند.

گفتنی است: ذکر نوحه و روضه و مصیبت در سوگ پیشوای ششم شیعیان جهان و رئیس مذهب حضرت امام صادق علیه السلام به همراه سینه زنی ، پایان بخش این مراسم معنوی بود.

ارسال نظرات