خبرهای داغ:
امام جمعه ارومیه:

فیش‌های حقوقی کلان نمادی از اشرافی‌گری است

امام جمعه ارومیه گفت: فیش‌های حقوقی کلان و نجومی نشان‌دهنده زندگی اشرافی برخی از مقامات و دست‌اندرکاران است.
کد خبر: ۸۷۱۹۷۶۹
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان در مصلی امام خمینی، اظهار داشت: فیش‌های حقوقی نجومی و هنگفت بیانگر این است که برخی از مقامات زندگی اشرافی را در پیش گرفته‌اند، که این موضوع مغایر با ارزش‌ها و آرمان‌های عدالت‌طلبی انقلاب اسلامی است.

وی با خطاب قرار دادن مقاماتی که در راس امور نظام اسلامی قرار گرفته‌اند همچنین اقشار مختلف مردم بر لزوم پرهیز از اشرافی‌گری تاکید و تصریح کرد: این مسئله حتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده و در دین، باورها و اعتقادات ما ریشه دوانده است، پس نباید از آن غفلت ورزید.

این استاد دانشگاه و حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی با بیان اینکه دین مبین اسلام آحاد مردم و مقامات را به ساده‌زیستی دعوت کرده است، گفت: باید آحاد جامعه صرف‌نظر از پست، مقام و ... به این موضوع توجه داشته باشند، و به آن جامه عمل بپوشانند چرا که یکی از مهم‌ترین اهداف برای پیروزی رساندن انقلاب جاری کردن عدالت بود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه گاهی شاهد هستیم یک مدیر، مسئول یا مقام عالی رتبه درصدد حرکت در سطح شهر یا سفر به نقطه‌ای از کشور است و چندین خودرو گران‌قیمت آن را همراهی می‌کنند، ادامه داد: چنین رفتارهایی رنگ و بویی از اسلام ندارد.

وی گفت: این درست است که ما نمی‌توانیم به صورت کامل خودمان را به حضرت علی (ع) و اهل بیت (ع) شبیه کنیم ولی تا حد توان باید مقابل خواهش‌ نفسانی و جاذبه‌های دنیوی ایستادگی کنیم تا از این رهگذر برای جلب خشنودی خداوند متعال قدم برداشته باشیم.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه از راس نظام تا مدیران میانی و مردم جامعه اعم از رئیس جمهور، وزراء، حتی ما به عنوان طلاب استانداران و ... باید ساده‌زیستی را در پیش گیریم، بیان داشت: این موضوع در محیط کار، خودرو و زندگی باید محسوس باشد.

قریشی با بیان اینکه اگر قادر به اتخاذ چنین روشی در زندگی خودمان نیستیم باید پست خود را تحویل دهیم و از سیستم مدیریتی خداحافظی کنیم تا افراد شایسته سکانداری امور را به دست گیرند، ادامه داد: دلیل ماندگاری اهل بیت (ع) ساده‌زیستی و پرتلاش بودن آنها است.

*حقوق‌های نجومی به همه تعمیم داده نشود

وی ضمن تاکید بر ناپسند بودن موضوع دریافت‌های کلان به بهانه حقوق، بر لزوم تعمیم ندادن آن به همه مقامات تاکید و تصریح کرد: بین مدیران انسان‌هایی پاکدست و خادم نیز هستند که بیش از 20 سال یا 30 سال است که در حال خدمت هستند ولی یک ریال حقوق دریافت نکرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در کنار این افراد ساده زیست و خادم کسانی نیز هستند که در باغ شخصی ویلای میلیاردی ساخته‌اند و فقط هفته‌ای یک بار برای استراحت می‌روند، وانگهی ما مخالف تفریح نیستیم، بلکه موضوع این است که غوطه‌ور شدن در مال دنیا باعث غفلت از مسئولیت، مستضعفان و آخرت نشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: ایشان برای زنده نگه داشتن مکتب تشیع به معنای واقعی کلمه تلاش زیادی کرده‌اند و در این زمینه بیش از 4 هزار شاگرد در رشته‌های مختلف پرورش داده و 400 عنوان کتاب به رشته تحریر درآورده‌اند.

امام جمعه ارومیه اهانت یکی از نشریات به قومیت‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: وجود اقوام مختلف در جوامع یکی از بزرگترین نشانه‌های الهی در آفرینش جهان هستی به شمار می‌رود، بنابراین هرگونه اهانت، تمسخر و ... نشان از جاهلیت دارد.

قریشی با بیان اینکه بر اساس آموزه‌های دین مبین اسلام معیار تمایز افراد با یکدیگر تقوای آنها است، ادامه داد: بنابراین همه انسان‌ها صرف‌نظر از قومیت، گویش، مذهب و... محترم هستند که برای رسیدن به مقام معنوی و مانوس شدن با ذات اقدس الهی باید قدم بردارند.

ارسال نظرات