خبرهای داغ:
مدیر جهاد کشاورزی خوی خبر داد

تولید بیش از 11 هزار تن گوشت مرغ در خوی

مهران زینال زاده گفت: 11 هزار و 800 تن گوشت مرغ در خوی تولید می‌شود.
کد خبر: ۸۷۱۹۷۶۶
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مدیر جهاد كشاورزی شهرستان خوی با اعلام این خبر گفت: در طول امسال شاهد تولید 11 هزار و 800 تن گوشت مرغ امسال در شهرستان خوی بودیم که این میزان تولید نسبت به مشابه سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

مهران زینال زاده با بیان اینکه شهرستان خوی یکی از قطب‌های تولید گوشت سفید در استان آذربایجان غربی است، تصریح کرد: 94 واحد به تفکیک مرغداری گوشتی در این شهرستان فعال است.

وی با بیان اینکه توسعه بخش کشاورزی در زمینه‌های مختلف یکی از مهم‌ترین برنامه‌های جهاد کشاورزی این شهرستان است، اذعان داشت: ظرفیت جوجه‌ریزی در این شهرستان یک هزار و 730 هزار قطعه است.

این مسؤول با بیان اینکه 12 واحد مرغداری تخمگذار در شهرستان خوی وجود دارد، افزود: ظرفیت مرغداری‌های تخم‌گذار در این شهرستان 389 هزار و 120 قطعه است.

زینال‌زاده با اشاره به تولید مرغ مادر گوشتی در خوی، یاد‌آور شد: هشت واحد مرغ مادر گوشتی در این شهرستان فعالیت می‌کنند که ظرفیت مرغ مادر گوشتی در این شهرستان 183 هزار و 500 قطعه در یک دوره جوجه‌ریزی است.

مدیر جهاد کشاورزی خوی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه ترویج و تولید مرغ بومی در این شهرستان، اظهار داشت: در راستای ترویج و تولید مرغ بومی راهنمایی و معرفی افراد واجد شرایط از ایستگاه‌های تولید یکروزه بومی هزار انجام شده است. حدود20

تولید سالانه بیش از 4000 تن تخم‌مرغ در خوی

وی با اشاره به تولید تخم‌مرغ در شهرستان خوی، تصریح کرد: سالانه 4 هزار و 600 تن تخم مرغ در این شهرستان تولید می‌شود.

این مسؤول با اشاره به طرح‌های سرمایه‌گذاری در خوی، اذعان داشت: کشتارگاه صنعتی طیور به نام شرکت چله‌خان و کارخانه خوراک دام و طیور و تولید جوجه یکروزه از طرح‌های پیش‌بینی شده است که در صورت تخصیص اعتبارات راه‌اندازی خواهند شد.

زینال‌زاده افزود: در صورت تخصیص اعتبار به کارخانه خوراک دام و طیور و تولید جوجه یکروزه ظرفیت جوجه‌ریزی در شهرستان خوی در بخش طیور گوشتی حدود 6 میلیون قطعه در سال خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی خوی افزود: میزان تسهیلات معرفی شده امسال برای محصولات دامی و مرغداری در این شهرستان 25 طرح راکد و نیمه تمام و نیمه فعال است که 60 درصد با هزینه 178 هزار و 500 میلیون ریال که در شرف جذب است.

وی خاطر‌نشان کرد: با روند اجرای اصلاح ساختار و اتوماسیون واحدهای تولیدی موجود و ایجاد طرح‌های جدید با جذب تسهیلات از منابع برای افزایش بهره‌وری واحد سطح در نهایت افزایش تولید در این شهرستان را شاهد خواهیم بود.

این مسؤول با اشاره به برنامه‌ها و اولویت‌های در بخش طیور این شهرستان، یادآور شد: ترویج فرهنگ بیمه دامداران و تولید‌کنندگان طیور، سوق دادن و همکاری صحیح اعتبارات بانکی بخش کشاورزی از جمله مهم‌ترین برنامه های در نظر گرفته شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خوی افزود: زنجیره تولید گوشت سفید در شهرستان خوی نیازمند حمایت جدی مسؤولان را می‌طلبد.

ارسال نظرات