خبرهای داغ:
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری:

مدیران دنیاطلب مانعی بزرگ برای تحقق آرمان‌‌‌های انقلاب هستند

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: مدیران دنیاطلب و دریافت‌‌کننده‌های حقوق نجومی مانع بزرگی بر سر راه آرمان‌های انقلاب هستند.
کد خبر: ۸۷۱۹۷۵۳
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام جواد مجتهد شبستری در آئین وداع با شهدای گمنام که در مصلی امام خمینی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: مدیرانی که با فیش‌های کثیف و نجومی حقوق دریافت می‌کنند در واقع دنیاطلب بوده و بین ملت و آرمان‌های انقلابی آنها شکاف ایجاد خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه برخی افرادی که پست‌های کشورمان را در ید اختیار خود قرار داده‌اند با دریافت حقوق‌های هنگفت ثابت کرده‌اند که درد مستضعفان را نمی‌دانند، اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین آرمان‌های مردم در سال‌های مبارزه با رژیم ستم‌شاهی نهادینه‌سازی عدالت در جامعه بود.

این مسؤول با اشاره به اینکه با تأسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای احیای عدالت در جامعه برخاسته‌ایم، تصریح کرد: بنابراین کسانی که مبالغی را به صورت نامشروع دریافت کرده‌اند، باید این وجوه را به بیت‌المال برگردانند، تا اینکه صرف هزینه‌های مختلف کشورمان شود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: بین این قبیل مدیران و جوان پاسداری که قبل از شهادت خود به فرمانده نامه‌نگاری کرد مبنی بر اینکه «نصف حقوق من مازاد بر نیازم است، چون کشاورزی هم می‌کنم» تفاوت بسیار زیادی وجود دارد.

مجتهد شبستری بر لزوم الگوگرفتن از مدیران شریف، لایق و مخلص همچون شهید دانشمند رضایی‌نژاد تأکید و تصریح کرد: این استاد فرزانه 20 درصد غنی‌سازی در انرژی هسته‌ای را از صفر تا 100 به سرانجام رساند ولی یک ریال حقوق برای این اقدام خود مطالبه نکرد.

وی با اشاره به اینکه از دیشب مردم آذربایجان غربی میزبان چهار شهید گلگون‌کفن هستند، ادامه داد: باید برای شناخت هر چه بیشتر این انسان‌های مؤمن، متدین و شهادت‌طلب قدم برداشت و آنها را در جامعه معرفی کرد، زیرا یک عده قلیل بر این باور هستند جوانان به صورت آنی احساساتی شده و خودشان را در معرض خطر قرار داده‌اند و در نهایت به دعوت حق لبیک گفته‌اند، حال آنکه شهداء به انتخاب خود به صورت آگاهانه در این مسیر حرکت کرده‌اند.

این استاد حوزه‌های علمیه گفت: در خاطرات شهداء آمده است که گاهی فقط به حجم خیلی کم و فقط برای رفع عطش آب داشته‌اند ولی از نوشیدن آن خودداری کرده و برای وضو گرفتن نگه داشته‌اند حال آنکه براساس دستور شرع مقدس اسلام در چنین شرایطی می‌توان تیمم کرد.

مجتهد شبستری این سری رفتارها، خاطرات و تصمیمات را نشان‌دهنده اخلاص، دیانت و اعتقاد راسخ شهداء به مسیر و حرکت‌های‌شان دانست و بیان داشت: بنابراین با یک سری اظهارات نسنجیده نباید ارزش و اهمیت کار آنها را پایین آورد هر چند که شهداء با خداوند معامله کرده‌اند.

وی با اظهار اینکه باید برای رها شدن از تعلقات دنیوی و دلبستگی‌های مادی قدم برداشت، تصریح کرد: در این صورت تا اندازه زیادی برای نزدیک شدن به ذات اقدس الهی و اهل بیت(ع) تلاش کرده‌‍‌ایم، که به دنبال آن نور معنویت در ابعاد مختلف زندگی‌مان جریان پیدا خواهد کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار